ZARA: Μια ματιά στην πορεία ενός brand που γιγαντώθηκε χωρίς να επενδύει στη διαφήμιση

    Από: Startup Team

Πηγή: www.marketingconsultant.gr

Με τον ξαφνικό θανατο της Rosalia Mera, θυμηθήκαμε όλοι τον τρόπο με τον οποίο έκανε μάρκετινγκ η εταιρεία ZARA. Ένας μη συμβατικός τρόπος που εκτόξευσε τις πωλήσεις στα ύψη. Ίσως ο ορισμός του έξυπνου μάρκετινγκ;

“Ως επικεφαλής μιας διεθνούς επιχειρηματικής αυτοκρατορίας έφυγε η Rosalia Mera από τη ζωή, στην οποία έκανε τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα ως μοδίστρα. Συνιδρύτρια μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ειδών ένδυσης στον κόσμο, της Zara, η Mera, απεβίωσε στα 69 της χρόνια, αφήνοντας πίσω τον ισπανικό κολοσσό και τη φήμη της αυτοδημιούργητης γυναίκας, που παράτησε το σχολείο έχοντας μεγάλο ενδιαφέρον για το design, αλλά και σκληρή εργασιακή ηθική.

Με αφορμή τη δυσάρεστη είδηση, ακολουθούν μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τη γέννηση, την εξέλιξη και τη γιγάντωση της Zara, η οποία δεν ενέταξε ποτέ τη διαφήμιση στο επιχειρηματικό της μοντέλο.

1. Μέρος της διεθνούς απήχησης του brand έγκειται στην ίδια την επωνυμία, που «κυλά» εύκολα στη γλώσσα.

ZARA: Μια ματιά στην πορεία ενός brand που γιγαντώθηκε χωρίς να επενδύει στη διαφήμιση

Προέκυψε ωστόσο εντελώς τυχαία. Ο πρώην σύζυγος της Mera είχε ένα μικρό μαγαζί με εσώρουχα, το οποίο λεγόταν Zorba. Σύμφωνα με πληροφορίες της UK Telegraph, ο ιδιοκτήτης ενός κοντινού μπαρμε το ίδιο όνομα διαμαρτυρήθηκε και του ζήτησε να το αλλάξει. Η επιλογή του «Zara» έγινε, προς αποφυγή εξόδων, καθώς το ζευγάρι θέλησε να σκεφτεί ένα καινούριο, που να μπορεί να γραφτεί με τα ήδη υπάρχοντα καλούπια.

2. Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας άνοιξε στο κέντρο της La Coruna στη Γαλικία, το 1975.

Σήμερα οι «κρίκοι» ανέρχονται στους 1.800 σε όλο τον κόσμο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αποδειχθεί εξαιρετικά κερδοφόρο για την εταιρεία, ενώ κεντρική θέση στα μελλοντικά πλάνα κατέχει η αγορά της Ρωσίας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ