Πηγή: www.tovima.gr
Είναι ευρέως γνωστό ότι οι επιχειρήσεις σε μία χώρα αποτελούν τον βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη μιας οικονομίας και συγχρόνως της ευημερίας των πολιτών που απαρτίζουν την χώρα .Αυτό συμβαίνει καθώς οι άνθρωποι κατά μέσο όρο, δαπανούν το 1/3 του χρόνου τους στις παραγωγικές επιχειρήσεις η στην παροχή υπηρεσιών.
Τα τελευταία χρόνια όμως το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων έχει βιώσει τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης σε συνδυασμό με την κακοδιαχείριση και τον πολύ υψηλό δανεισμό με αποτέλεσμα πάρα πολλές από αυτές, να έχουν βάλει λουκέτο και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις οι οποίες συνεχίζουν να λειτουργούν να αντιμετωπίζουν καθημερινά όλο και περισσότερους επιβαρύνσεις (π.χ. φόρους,) βλέποντας την ίδια στιγμή τον τζίρο τους να υφίσταται απανωτές μειώσεις.
Με αυτόν τον τρόπο γίνεται αντιληπτό ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει απαρέγκλιτα να ανακτήσουν ένα μέρος των εσόδων τους που είχαν χάσει τα προηγούμενα χρόνια, κάτι το οποίο είναι αρκετά δύσκολο αλλά όχι και ανέφικτο. Αλλά εκτός αυτών θα πρέπει όλο και περισσότεροι και από μικρότερη ηλικία νέοι άνθρωποι να ταυτιστούν με την επιχειρηματικότητα. Παρακάτω θα ήθελα να παρουσιάσω κάποιες ιδέες για την επιχειρηματικότητα στους νέους :
Μέσα στο σχολείο θα πρέπει να έρχονται επιχειρηματίες και παρέχουν πληρο-φορίες πως δημιουργείται μια επιχείρηση, τις δυσκολίες ενός επιχειρηματίας, τα θετικά και τα αρνητικά κλπ . Αλλά και θα έπρεπε να υπήρχε η δυνατότητα να γίνονται ,,εκδρομές σε επιχειρήσεις,, ούτος ώστε να μπορούν οι μαθητές να έρχονται σε πραγματική επαφή με επιχειρήσεις, να γνωρίζουν από κοντά τις παραγωγικές διαδικασίες και πολλά αλλά.
Επίσης όλοι σχεδόν οι συνομήλικοι μου περνούν αρκετές ώρες στο διαδίκτυο παίζοντας παιχνίδια online. Δεν μπορεί να γίνει ένα διαδικτυακο παιχνιδι που θα ήταν για μαθητές Λυκείου και θα είχε αντί για πολεμικές συγκρούσεις την επιχειρηματικότητα στους νέους ? Σε μορφή ιντερνετικου παιχνιδιού θα μπορούσαμε πρώτα από όλα να έρθουμε σε επαφή με βασικές έννοιες όπως πως δημιουργείται μια επιχείρηση, ποια βήματα ακλουθούμε για να φτιάξουμε μια επιχείρηση και πολλά άλλα. Επίσης το διαδικτυακό αυτό παιχνίδι θα μπορούσε να ήταν έτσι φτιαγμένο ούτος ώστε νικητής να ήταν αυτός που είχε τα περισσότερα κέρδη, πολλές αγορές και προπάντων πολλές εξαγορές.
Στο μάθημα του Project στο Λύκειο- σε αυτό το μάθημα που διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα – γράφονται σενάρια για παιχνίδια. Αυτά τα σενάρια δεν μπορεί κάποιος να τα μαζέψει και να τα στείλει σε μια εταιρεία με σκοπό να δημιουργηθεί μια μικρή επιχείρηση μαζί για κάποιο σενάριο που άρεσε? Παράλληλα να διεξάγεται και ένας πανελλαδικός διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου ιντερνετικου παιχνιδιού νεανικής επιχειρηματικότητας.