Πηγή: www.andro.gr
Ο συνιδρυτής του groopio.com, της πρώτης ελληνικής πλατφόρμας crowdfunding, Ειρηναίος Φιλιππίδης, αποκωδικοποεί το «νέο Ελντοράντο» όσων αναζητούν πόρους για να δώσουν σάρκα και οστά στην ιδέα ή το project τους.
Crowdfunding είναι η συνεργασία ενός γκρουπ ανθρώπων, που υποστηρίζουν χρηματικά ένα κοινό project. Το crowdfunding δεν είναι η συλλογή χρηματοδότησης από επενδυτές, σπόνσορες ή εταιρείες, αλλά η συλλογή μικρών ποσών χρηματοδότησης από ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Η διαδικασία αυτή λαμβάνει συνήθως χώρα στο διαδίκτυο. Είναι η δύναμη της οργάνωσης χωρίς οργανώσεις.
Το crowdsourcing είναι ένα μοντέλο κατανεμημένης επίλυσης προβλημάτων και λειτουργίας. Με την τυπική έννοια του όρου, τα προβλήματα δημοσιεύονται σε ένα άγνωστο πλήθος χρηστών, μέσω μιας ανοικτής πρόσκλησης για την παροχή λύσεων. Οι χρήστες –οι οποίοι αναφέρονται και ως πλήθος, δηλαδή crowd– σχηματίζουν κοινότητες στο διαδίκτυο και υποβάλλουν λύσεις. Το πλήθος αξιολογεί επίσης τις λύσεις, επιλέγοντας τις καλύτερες. Αυτές οι λύσεις επιλέγονται από την αρχική οντότητα που έθεσε το πρόβλημα, ενώ τα φυσικά πρόσωπα που τις πρότειναν, κάποιες φορές ανταμείβονται. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η εργασία ανταμείβεται είτε χρηματικά είτε με βραβεία είτε με αναγνώριση. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, η ανταμοιβή είναι απλώς η φήμη, είτε η διανοητική ικανοποίηση. Το Facebook ξεκίνησε το πρόγραμμα προσαρμογής του σε τοπικές γλώσσες το 2008 με crowdsourcing!
Νέοι δημιουργοί, υφιστάμενες ή μη εταιρείες, φυσικά πρόσωπα, καλλιτέχνες πάσης φύσεως, επιχειρηματίες, αρχιτέκτονες, designers, start ups. Σχεδόν όλοι.
Μια καλή ιδέα, ένα ενδιαφέρον ολιγόλεπτο βίντεο –στο οποίο ο δημιουργός εξηγεί και παρουσιάζει την ιδέα αυτή–, μια σειρά από έξυπνες και μοναδικές ανταποδόσεις και, τέλος, πολλή όρεξη για να τρέξει σωστά την καμπάνια του.