Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

    Από: Startup Team

Πηγή: www.wdf.gr

Με το ξεκίνημα του νέου έτους είναι καλό να σκεφτόμαστε τους νέους στόχους που θέτουμε για την επιχείρηση μας.

Ίσως η στρατηγική μας στο freelancing marketing της επιχείρησης μας να ήταν έως τώρα χαλαρή. Ή ίσως είχαμε βάλει μαζί και μια λειτουργική προσέγγιση σχεδίου marketing στο παρελθόν, αλλά θέλουμε να βελτιώσουμε τις προηγούμενες προσπάθειες. Ανεξάρτητα από το επίπεδο των marketing δεξιοτήτων μας στις επιχειρήσεις, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού σχεδίου μάρκετινγκ για τον επόμενο χρόνο πρέπει να είναι εφικτή.

Συνίσταται επίσης ιδιαίτερα, δεδομένου ότι θα μας βοηθήσει με τον προϋπολογισμό μας, τις marketing μεθόδους επιλογής, και τα αποτελέσματα. Επιπλέον, θα αισθανθούμε πολύ πιο σίγουροι και οργανωμένοι στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνουμε για το marketing με ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών.
Να θυμόμαστε όμως ότι το σχέδιό μας είναι μια σειρά κατευθυντήριων γραμμών και όχι ένα σύνολο νόμων τους οποίους δε μπορούμε να αλλάξουμε. Κρατάμε το σχέδιο μάρκετινγκ μας, σε σημείο προσβάσιμο όλο το χρόνο. Γράφουμε διαφορετικά χρονοδιαγράμματα στο ημερολόγιό μας, ώστε να ξέρουμε πότε πρέπει να επανεξετάσουμε το σχέδιό μας. Κάνουμε αλλαγές στο σχέδιό μας καθώς μπορεί να συμβούν απρόβλεπτα γεγονότα, και συνεχίζουμε.

Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι άψογο από την αρχή. Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ είναι απλά αυτό που μας καθοδηγεί ομαλά μέσα στους επόμενους 12 μήνες της επιχείρησή μας.

Καθώς είμαστε στη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού για το marketing, ας δούμε τον παρακάτω οδηγό που θα μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ετήσιο πλάνο πάνω στο marketing.

Καθορίζουμε την Επιχείρηση μας

Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

Το πρώτο βήμα για την οικοδόμηση ενός αποτελεσματικού σχεδίου, είναι να γνωρίζουμε την επιχείρησή μας. Ορίζουμε τους πελάτες μας και την ταυτότητά μας ως freelance επιχείρηση. Γνωρίζοντας αυτές τις δύο πτυχές, θα μας βοηθήσουν καλύτερα να αποφασίσουμε πού και πώς να προσελκύσουμε τους πελάτες μας.

Κατά την περιγραφή των πελατών, φροντίζουμε να γράφουμε ποιος είναι «ιδανικός πελάτης»: που ακριβώς θέλουμε να στοχεύσουμε; Έχει να κάνει με το φύλο του; Πού βρίσκονται γεωγραφικά ή σε ποιες online ιστοσελίδες συχνάζουν; Μήπως ο ιδανικός πελάτη έχει μια ορισμένη ηλικία; Τι χρειάζεται ή τι θέλει ο πελάτης μας; Εάν οι ιδανικοί πελάτες μας είναι επιχειρήσεις, φυσικά θα ψάξουμε λίγο διαφορετικά από ό, τι για τους καταναλωτές.

Κατά τον καθορισμό της ταυτότητα μας ως ελεύθεροι επαγγελματίες, φροντίζουμε να διαφοροποιούμαστε από τους ανταγωνιστές μας. Γιατί να επιλέξουν εμάς και όχι τον ανταγωνιστή μας- είμαστε πιο ευπαρουσίαστοι, παρέχουμε ταχύτερες υπηρεσίες, έχουμε φθηνότερες τιμές;

Αφού έχουμε ορίσει τους πελάτες μας και το εμπορικό σήμα μας, τότε μπορούμε να επιλέξουμε την καλύτερη στρατηγική που ταιριάζει στους πελάτες μας και σε μας ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Καθορίζουμε τις Λεπτομέρειες

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει αναλυτικά τους στόχους μάρκετινγκ και τις υπηρεσίες μας. Γνωρίζοντας τους στόχους μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο που θα ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτούς. Καθορίζοντας τις υπηρεσίες μας, μας παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την επιλογή των σωστών μεθόδων μάρκετινγκ της επιχείρησής μας.

Βεβαιωνόμαστε ότι οι στόχοι μας είναι λογικοί. Για παράδειγμα, αν δεν είχαμε ποτέ περισσότερο από έναν πελάτη κάθε μήνα, ένας ετήσιος στόχος πέντε πελατών την εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι εφικτός – ειδικά από τη στιγμή που πιθανό είναι ότι δεν θα έχουμε την υποδομή να χειριστούμε αυτήν την αύξηση εργασίας. Κατά τον καθορισμό των στόχων μας, μπορούμε να ορίσουμε τον αριθμό των projects ανά μήνα, για παράδειγμα, το ποσό του εισοδήματος ανά μήνα.

Κατά την περιγραφή των υπηρεσιών μας, μπορεί να είναι χρήσιμο να χρησιμοποιήσουμε τα: προϊόν, τιμή, τοποθέτηση και προαγωγή, ως κατευθυντήρια γραμμή. Αυτά χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις για να καθορίσουν την καλύτερη στρατηγική που είναι προσαρμοσμένη σε αυτό που πωλούν:

Προϊόν

Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

Η άποψη για τα προϊόντα για τους ελεύθερους επαγγελματίες μπορεί να είναι διαφορετική από ό, τι θα είναι για τις επιχειρήσεις που πωλούν ένα προϊόν που αγοράζουν οι καταναλωτές. Συχνά, ένα προϊόν freelancing είναι μια υπηρεσία, όπως copywriting ή graphic design. Μπορούμε να ορίσουμε το προϊόν μας με το τελικό αποτέλεσμα, όπως ένα άρθρο ή ένα λογότυπο. Στην πραγματικότητα, μπορεί να χρειαστεί να ορίσουμε και τις δύο απόψεις, αν χωρίσουμε το κόστος σε τέλη παροχής υπηρεσιών και τέλη προϊόντων.

Τιμή

Η τιμή του προϊόντος μας κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αφορά μόνο μια καθορισμένη τιμή. Μπορεί να έχουμε διαφορετική τιμή ανάλογα με το είδος της υπηρεσίας που χρησιμοποιούμε για να παρέχουμε το προϊόν στις απαιτήσεις των πελατών. Για παράδειγμα, ως copywriter, μπορούμε να ζητήσουμε διαφορετικές τιμές για τους επισκέπτες blogging από ό, τι κάνουμε για το on-page περιεχόμενο της ιστοσελίδας του πελάτη.

Τοποθέτηση

Η τοποθέτηση του προϊόντος μας καθορίζει το πώς μπορούμε να το διανείμουμε στον πελάτη. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτό γίνεται άμεσα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να στείλουμε το προϊόν στον πελάτη.

Προώθηση

Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

Η προώθηση του μάρκετινγκ είναι οι διαφορετικοί δίοδοι που χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε τους πελάτες. Για παράδειγμα, κάποιοι έχουμε αποκτήσει πολλούς πελάτες μέσω του blogging επισκεπτών.

Βλέπουν βιογραφικά μας και επικοινωνούν μαζί μας μέσω των πληροφοριών που έχουμε εκεί. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε online διαφημίσεις, social media buzz, εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εκτύπωση διαφημιστικού, ιστοσελίδες freelance εργασίας και πολλά άλλα.

Δημιουργία Στρατηγικών Marketing

Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ για το επερχόμενο έτος περιλαμβάνει μια λεπτομερή περιγραφή των στρατηγικών που αναφέρονται στο τμήμα προώθησης πιο πάνω (προϊόν, τιμή, τοποθέτηση και προαγωγή). Σε αυτό το σημείο της διαδικασίας στρατηγικού marketing σχεδιασμού, μπορεί να βοηθήσει αν χωρίσουμε κάθε στρατηγική σε 5 ενότητες: τι, γιατί, προσδοκίες, κόστος και χρονοδιάγραμμα.

Αν προσλάβουμε έναν βοηθό μάρκετινγκ, στη συνέχεια, καθορίζουμε ποια καθήκοντα θα χειριστούμε και ποια θα χειριστεί ο βοηθός μας. Πριν απαντήσουμε σε μερικές ερωτήσεις, ας κάνουμε μια έρευνα.

Ποια μέθοδο?

Το πρώτο τμήμα της κάθε στρατηγικής θα πρέπει ακριβώς να εξηγεί ποια μέθοδο περιλαμβάνει. Καθορίζουμε τη μέθοδο marketing, με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι το marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια από τις στρατηγικές μας.

Μπορεί να αποφασίσουμε να στείλουμε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόνο σε αυτούς που έχουν γραφτεί στην ιστοσελίδα μας για να λαμβάνουν e-mail από εμάς. Αυτός είναι ένας σαφής τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι ακολουθούμε τις οδηγίες email marketing, αν και μπορεί να μην έχουμε μια αρκετά μεγάλη λίστα για να ξεπεράσουμε τις ανάγκες μας.

Μπορεί να αποφασίσουμε να νοικιάσουμε μια στοχοθετημένη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να χρησιμοποιήσουμε για το χρόνο και να στείλουμε ένα ορισμένο αριθμό στρατηγικών e-mails. Είναι δυνατόν να νοικιάσουμε email λίστες όπως περιγράφεται σε αυτό το άρθρο σχετικά με την ενοικίαση λιστών.

Κατά το σχεδιασμό αυτό, μπορούμε να συμπεριλάβουμε λεπτομέρειες όπως ποια είναι η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιήσουμε, το γενικό μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε και αν σκοπεύουμε ή όχι, να χρησιμοποιήσουμε εξωτερικούς πόρους ή επιχειρήσεις.

Διαβάστε περισσότερα εδώ