Categories: Articles

Δέκα «χρυσοί» κανόνες για μια πετυχημένη startup

Πηγή: www.bankwars.gr

Στην πραγματικότητα, κάποιος που ξεκινά ένα startup εγχείρημα, γνωρίζει εξαρχής ή συνειδητοποιεί στην πορεία ότι δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο σύνολο κανόνων που πρέπει να ακολουθήσει πιστά για να μετατρέψει την ιδέα του σε μια βιώσιμη και ενδεχομένως πετυχημένη επιχείρηση.

Σε διεθνές επίπεδο τα start-ups μοιάζουν ουκ ολίγες φορές με διάττοντες αστέρες. «Πεθαίνουν» μέσα στους πρώτους 12 μήνες ζωής. Υπολογίζεται ότι μόνο 1 στα 12  start-ups καταλήγουν να γίνουν πετυχημένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Startup Genome.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ορισμένα σημεία τα οποία χρήζουν εφαρμογής και προσοχής από νέους επιχειρηματίες. Ορίστε 10 «χρυσοί» κανόνες για όσους/ες επιθυμούν να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Περισσότερο ίσως από την ιδέα, σημασία έχει η ομάδα.

Η συνοχή της και η αντοχή στις κρίσεις θα καθορίσουν το τελικό αποτέλεσμα. Πέρα από τον ψυχολογικό παράγοντα που παίζει καθοριστικό ρόλο, σημασία έχει τα μέλη μιας ομάδας να έχουν συμπληρωματικές ικανότητες: σχηματικά θα λέγαμε ότι  χρειάζεται ένα άτομο με τεχνικές γνώσεις, ένα άτομο με συγκεκριμένο επιχειρηματικό όραμα, και φυσικά ένας μάνατζερ που θα αναλάβει να ρεαλιστικοποιήσει το όραμα της ομάδας. Επιπλέον, πολύ σημαντική είναι και η επιλογή του κατάλληλου (πάλι με συμπληρωματικές ικανότητες σε σχέση με τον ιδρυτή) συνιδρυτή (co-founder). Για του λόγου το αληθές, στην Αμερική, και συγκεκριμένα στην Σίλικον Βάλεϊ γίνονται ειδικές εκδηλώσεις, όπου μπορείς να βρεις τον κατάλληλο συνιδρυτή/συμπορευτή  στο επιχειρηματικό σου όραμα. Για περισσότερα  διαβάστε το σχετικό μας άρθρο «5 λόγοι δυσλειτουργίας μιας ομάδας».

Σκέψου μια ιδέα εξαρχής εξωστρεφή:

Στόχος πρέπει να είναι η παγκόσμια αγορά και μόνο. Λογικό, αν σκεφθεί κανείς την συρρίκνωση της ελληνικής αγοράς. Ανάλογα με την ιδέα σου και τον κλάδο της οικονομίας που στοχεύει το παραγόμενο προϊόν/ υπηρεσία οργάνωσε τα κατάλληλα ταξίδια στο εξωτερικό στο κέντρο βάρους της αγοράς σου. Απαραίτητο βήμα για να «οσφριστείς» τον ανταγωνισμό.

«Εχθρός του καλού είναι το τέλειο».

Απόφυγε να είσαι τελειομανής. Αντιθέτως δοκίμαζε συνεχώς, τόλμα, άδραξε τις ευκαιρίες την κρίσιμη στιγμή. Είναι χαρακτηριστική η φράση του ιδρυτή του Linkedin Reid Hoffman “If you aren’t ashamed of your product, you’ve shipped too late.”(Αν δεν ντρέπεσαι για το προϊόν σου, τότε έχεις παραδώσει αργά).

Σωστοί σύμβουλοι:

H γνώση τους είναι η δύναμή σου. Σημαντικό είναι να προέρχονται από τον κλάδο που δραστηροποιείσαι επιχειρηματικά (για παράδειγμα πρώην CEO, διευθύνοντες σύμβουλοι) ώστε να έχουν γνώση και πάνω απ όλα εμπειρία των τεκταινόμενων στο συγκεκριμένο χώρο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ