Τα ΜΜΕ όπως και το κοινό τους, λατρεύουν τις ιστορίες επιτυχημένων ανθρώπων. Ο λόγος είναι ότι οι ιστορίες αυτές έχουν αρχή, μέση και ενίοτε τέλος, έχουν χαρά, πόνο, προσπάθεια, αγωνία, τύχη, έχουν πρωταγωνιστές, έχουν υπόθεση. Φυσικά, κάθε άνθρωπος μπορεί να έχει το δικό του success story. Δεκάδες άνθρωποι σε όλη τη γη έχουν σημειώσει τη μικρή ή μεγαλύτερη επαγγελματική τους επιτυχία σε κάποιο τομέα. Αλλά γιατί δεν τους ξέρουμε; Γιατί δεν διαβάζουμε για αυτούς; Τελικά, ποιες ιστορίες αξίζουν για τα ΜΜΕ ώστε να ασχοληθούν μαζί τους;
Τα success stories είναι αληθινές ιστορίες, διάσημων ανθρώπων που ξεκίνησαν από χαμηλά και έφτασαν στην κορυφή.
Η επιτυχία αυτών των ανθρώπων, δεν είναι ότι έβγαλαν χρήματα. Η επιτυχία τους είναι ότι έβγαλαν ΠΟΛΛΑ χρήματα, τόσα όσα ήταν ικανά για να τους κατατάξουν σε μια συγκεκριμένη ελίτ.
Όταν διαβάζουμε ένα μυθιστόρημα, ή όταν βλέπουμε μια ωραία ταινία, γνωρίζουμε ασφαλώς ότι πρόκειται για προϊόντα φαντασίας. Ωστόσο, αυτό δεν αλλάζει σε τίποτα την ευχαρίστηση που παίρνουμε από αυτά. Όμως, όπως και σε κάθε ταινία, εκτός από το σενάριο, τη σκηνοθεσία και τους πρωταγωνιστές, υπάρχει και το μοντάζ.
Η ιστορία πρέπει να βγει στο κοινό ωραιοποιημένη, συγκινητική και με happy end. Όσο πιο πολύ το πάθος, το μυστήριο και οι ίντριγκες, τόσο το καλύτερο.
Από την άλλη, σε κάθε success story, υπάρχουν στοιχεία, πληροφορίες και διάφοροι αστάθμητοι παράγοντες που αφορούν τους πρωταγωνιστές, τα οποία δεν αναφέρονται στην εξιστόρηση και δεν δημοσιοποιούνται. Μια καθοριστική γνωριμία, ένας πλούσιος φίλος/συγγενής που βοήθησε στα δύσκολα, μια ευκαιρία που αρπάχτηκε την κατάλληλη στιγμή. Αυτές οι καθοριστικές λεπτομέρειες, σκόπιμα δεν δημοσιοποιούνται, είτε γιατί ο πρωταγωνιστής δεν θέλει να βγούν προς τα έξω, είτε γιατί θα κατέστρεφαν το μύθο κατά την άποψη του συγγραφέα της ιστορίας.
Άλλο σημαντικό στοιχείο είναι το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που διαδραματίστηκε η ιστορία, το οποίο προφανώς ήταν διαφορετικό από αυτό που είστε εσείς τη στιγμή που διαβάζετε την ιστορία. Άλλη η δυναμική και οι συνθήκες της δεκαετίας του ’60, άλλες του ’70 και άλλες σήμερα.
Σε κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία, αντιστοιχούν δεκάδες άλλοι που προσπάθησαν αλλά δεν τα κατάφεραν, όπως και σε κάθε διάσημο ηθοποιό, αντιστοιχούν δεκάδες άλλοι αξιόλογοι μεν άνεργοι δε.
Το story χρειάζεται τις κατάλληλες συνθήκες, γνώσεις, ταλέντο, ευκαιρίες αλλά και τύχη για να γίνει success.
Αναλογιστείτε για μια στιγμή, πόσοι ξεκίνησαν ξυπόλητοι και πάμφτωχοι για να γίνουν σε λίγα χρόνια εφοπλιστές; (Εκτός από τον Ωνάση;).
Το success story θυμίζει βιογραφία. Σε μια βιογραφία, είναι αυτονόητο ότι ο πρωταγωνιστής θέλει να βγεί συμπαθής στο κοινό. Κανείς δε θέλει να τον θυμούνται για τους λάθος λόγους!
Προσωπικά, μου αρέσει να διαβάζω τέτοιες ιστορίες επιτυχημένων ανθρώπων, όπως μου αρέσουν και τα μυθιστορήματα. Αλλά για παραδείγματα έμπνευσης, προτιμώ να χρησιμοποιώ success stories ανθρώπων που γνωρίζω, αυτών που όπως είπα και στην αρχή, οι ιστορίες τους δεν ενδιαφέρουν τα ΜΜΕ και δεν θα τις βλέπαμε δημοσιευμένες, ωστόσο είναι εντελώς αληθινές.