Πηγή: edujob.gr
Το Internet έχει ανοίξει το δρόμο της επιτυχίας σε πολλούς νέους επιχειρηματίες. Μοντέλα – ινδάλματα ηγετών όπως οι CEOsτου Facebook, της Apple κλπ είναι φωτεινά και παραδειγματίζουν πολλούς επίδοξους επιχειρηματίες της νέας τεχνολογίας. Ωστόσο υπάρχει μεγάλος αριθμός λιγότερο γνωστών επιχειρηματιών που ακολουθώντας απλά βήματα και δείχνοντας τόλμη και δύναμη κατάφεραν να απογειώσουν την επιχείρησή τους. Τότε συνήθως η ορμή είναι τέτοια που τα πράγματα παίρνουν μόνα τους τον δρόμο της επιτυχίας. Στο άρθρο αυτό θα προσπαθήσουμε συνοπτικά να αποκωδικοποιήσουμε ορισμένες πρακτικές τους.
Ένα πρώτο βήμα θα ήταν να απομυθοποιήσουμε τις φιγούρες αυτές και να καταλάβουμε πως εκτός από τύχη χρειάζεται προσεκτική μελέτη και σύστημα. Οι σημαντικές επιτυχίες των τελευταίων 15-20 ετών συνοδεύονται από έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό παταγωδών αποτυχιών, και όχι τυχαία. Ταυτόχρονα, είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς αυστηρά για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή πρακτικές που οδηγούν στην επιτυχία με σχετική βεβαιότητα (όσο και αν μελετήσει casestudies του κλάδου).
Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες του Internet δεν κατέχουν ούτε υπεράνθρωπες δυνάμεις ούτε κάποια «μαγική συνταγή». Ακολουθούν και αυτοί τους ίδιους κανόνες του παιχνιδιού και απλώς «παίζουν» πολύ καλά. Είτε στην επιχειρηματικότητα είτε σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο αυτό που λειτουργεί είναι η εστίαση και η αφοσίωση στα πράγματα που μετράνε περισσότερο.
Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι πως η καινοτομία μετρά αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Δεκάδες (η κατά άλλες αναλύσεις εκατοντάδες) κοινωνικά δίκτυα προϋπήρχαν, για παράδειγμα, του Facebook αλλά κανένα δεν μπορεί να συγκριθεί με την επιτυχία του και οι περισσότεροι από τους πρώτους του χώρου έχουν εγκαταλείψει. Ο ηγέτης του Facebook, MarkZuckerberg, δεν ήταν πιο έξυπνος, φιλόδοξος ή καλύτερα εκπαιδευμένος σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ούτε είχε απεριόριστους πόρους. Μπορούσε όμως να μαθαίνει και να προσαρμόζεται και κατάφερε να «παίξει το παιχνίδι» εντυπωσιακά καλύτερα.
Θα λέγαμε πως αυτές οι λέξεις είναι κλειδιά στην επιτυχία στο Internet. Πρόσφατες έρευνες (Paul Graham, Steve Blank) σε μεγάλο αριθμό νέων επιχειρήσεων στο Internet έδειξαν ως σημαντικότερο δείκτη την εύρεση ενός ευέλικτου μοντέλου που να μπορεί να αναπαραχθεί με μεγαλύτερο καταλύτη την ικανότητα της επιχείρησης να μαθαίνει από τους πελάτες της. Η παραπάνω διαδικασία έχει μοντελοποιηθεί και στο σχήμα Build – Measure – Learn (Δημιουργία – Μέτρηση – Μάθηση) τουEric Ries που μεγιστοποιεί την απόδοση της μάθησης.