Πηγή: www.neopolis.gr
Όλοι έχουν ακούσει τη φράση : «Υπάρχουν δύο τύποι ανθρώπων σ’ αυτόν τον κόσμο…» Συνήθως, το άτομο που χρησιμοποιεί αυτή τη φράση, προσπαθεί να αποδείξει κάποιο συγκεκριμένο κοινωνικό θέμα και αισθάνεται κατά κάποιο τρόπο, ότι η πολικότητα των δύο δοθέντων πλευρών ( εν προκειμένω ανθρώπων ) θα αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα . Μπορεί όμως ο καθένας πραγματικά να κατηγοριοποιηθεί σε έναν από τους δύο εκάστοτε αναφερθέντες ρόλους ? Κατά την άποψή μου, μπορεί .
Και εν όψει του κινδύνου να ακουστώ σαν κάθε είδους αλαζονικού και δήθεν φιλοσόφου εκεί έξω, υπάρχουν πραγματικά δύο είδη ανθρώπων σ’ αυτόν τον κόσμο, οι παραγωγοί και οι καταναλωτές . Όχι, όχι μην ανησυχείς δεν πρόκειται να κάνω μια αναδρομή στα όσα έμαθες στην 3η Γυμνασίου στο μάθημα της Κοινωνιολογίας . Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι λίγο πιο πολύπλοκο . Κατά πλειοψηφία όποιος κάνει την προαναφερθείσα δήλωση έχει μια παραπάνω ποιότητα και χάρη από εκείνον με τον οποίον συγκρίνεται . Και στην περίπτωσή μου, η χάρη έγκειται στους παραγωγούς .
Στο επίκεντρο κάθε άρθρου που συντάσσω, προσπαθώ να στέλνω ένα μήνυμα χειραφέτησης . Είναι άλλωστε ευχής έργον για εμένα ότι εκείνοι που μπορούν και έχουν εγκράτεια και προσεκτικό έλεγχο της ζωής τους θα διαβάζουν τα άρθρα μου και θα εμπνέονται από αυτά . Ειλικρινά επιθυμώ, τα άτομα της γενιάς μου όχι μόνο να ζουν τη ζωή τους στο έπακρο, αλλά κυρίως να αντιλαμβάνονται πως οι ίδιοι κατέχουν τον τρόπο και τα μέσα για να το πετύχουν . Και δεν πιστεύω πως υπάρχει καλύτερος τρόπος για κάποιον να το κατορθώσει αυτό, από το να είναι παραγωγός και όχι καταναλωτής . Οι παραγωγοί της σημερινής μας εποχής είναι οι καλλιτέχνες μας, οι πολιτικοί μας, οι επιχειρηματίες, οι δημοσιογράφοι, οι επιστήμονες και οι συγγραφείς μας . Όλοι εκείνοι δηλαδή που μεταφορικά και κυριολεκτικά διαμόρφωσαν τον κόσμο μας μέσω των επιδόσεων και των καινοτομιών τους .
Η καινοτομία άλλωστε είναι κοινό μυστικό πως κάνει τον κόσμο μας να περιστρέφεται τώρα πια . Κάθε άρθρο, κάθε καινούριο ξεκίνημα η κάθε μοντέρνο υψηλής τεχνολογίας gadget «δεν καταναλώνεται μέσω της ύπαρξης, αλλά παράγεται μέσω αυτής» . Όλα αυτά τα αντικείμενα επινοούνται από κάποιον αρκετά θαρραλέο που ξυπνάει κάθε πρωί με ένα στόχο για τη ζωή του, με μια τάση για δημιουργία και όχι για κατανάλωση . Όταν ένας καλλιτέχνης ζωγραφίζει ένα αριστούργημα το οποίο θα κρέμεται στους τοίχους των μουσείων και αναρίθμητοι επισκέπτες θα το θαυμάζουν για χρόνια, κανένας δε θα ενδιαφερθεί να ανακαλέσει στην μνήμη του τι είχαν πει οι κριτικοί της τέχνης γύρω από αυτό το έργο τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του .
Όταν ένας μηχανικός κατασκευάζει ένα πρωτοποριακό μηχάνημα προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στην εξέλιξη της σύγχρονης τεχνολογίας τροφοδοτώντας τους καταναλωτές . Όταν μια διαφημιστική εκστρατεία δημιουργείται και έπειτα διατίθεται στην αγορά, είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές που εναγωνίως περιμένουν το επόμενο διαφημιστικό μήνυμα που έχουν οι διαφημιστικές για εκείνους, κατευθύνοντάς τους στο πως πρέπει να ζουν τη ζωή τους . Το να είσαι παραγωγός σημαίνει πως έχεις τη δύναμη και την ικανότητα να αφήσεις μια κληρονομιά πίσω σου και κυρίως την ικανότητα να αφήσεις μια κληρονομιά για ένα καλύτερο μέλλον .