Είναι πολύ σημαντικό για μία επιχείρηση να αποφασίσει να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, γιατί πολύ απλά είναι ένα πρώτο βήμα στο να προσελκύσει πελάτες. Τα μέσα και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο είναι πάρα πολλά, ειδικά στην παρούσα εποχή και με τις νέες τεχνολογίες που έχουμε στη διάθεσή μας.
Για να γίνει λοιπόν μία σωστή αρχή και η προώθηση να οδηγήσει σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα, θα πρέπει να κάνουμε ένα πλάνο και να σχεδιάσουμε αναλυτικά τι βήματα θα ακολουθήσουμε. Έχουμε πολλά να σκεφτούμε, το είδος της επιχείρησής μας, που βρίσκονται οι πελάτες που θέλουμε να προσελκύσουμε, τα χρήματα που μπορούμε να ξοδέψουμε…
Όσο χρονοβόρα όμως κι αν φαίνεται αυτή η διαδικασία θα μας βοηθήσει να μη χάσουμε την μπάλα και να μην αποτύχουμε χωρίς κανένα θετικό αποτέλεσμα. Οπότε μία αρχική επένδυση αξίζει, ειδικά όταν είναι να μας οδηγήσει στην επιτυχία.
Ό, τι κι αν αποφασίσουμε να εντάξουμε στο πλάνο μας, δε θα πρέπει με τίποτα να παραλείψουμε τα ακόλουθα σημεία:
Πρέπει να ξέρουμε που μπορούμε να στηριχθούμε και τι πρέπει να διορθώσουμε μέσα στην επιχείρησή μας, ή πώς να ανταπεξέλθουμε σε πιθανές δυσκολίες που θα συναντήσουμε λόγω των αδυναμιών μας.
Είναι ο καλύτερος τρόπος να συνειδητοποιήσουμε τι πάει καλά και τι όχι. Αυτό θα μας δώσει και το πάτημα να επενδύσουμε πάνω στα δυνατά μας σημεία και να βγούμε προς τα έξω. Παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε τις αδυναμίες μας. Κάποιες από αυτές, ας ελπίσουμε τις περισσότερες, θα μπορέσουμε να της διορθώσουμε.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι άλλες, που για διάφορους λόγους δεν μπορούμε (ακόμα) να διορθώσουμε, θα βρούμε τρόπους ώστε να μη σταθούν εμπόδιο κατά τη διάδοση του ονόματός (brand) μας.
Η αγορά είναι τεράστια και με τη δύναμη του Διαδικτύου γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, καθότι ξεπερνάει εύκολα τα σύνορα μίας χώρας. Δεν μπορούμε να πούμε ότι βγαίνουμε στην αγορά και στοχεύουμε στους πάντες. Πρώτον, κάτι τέτοιο μπορεί να έχει πολύ μεγάλο κόστος (και χρηματικό αλλά και σε χρόνο). Δεύτερον, δε θα μας φέρει τα ίδια αποτελέσματα.
Πρέπει να σκεφτούμε, ποιοι πελάτες θα προτιμήσουν το προϊόν/υπηρεσία που διαθέτω στην αγορά; Ποιοι το χρειάζονται και σε ποιους θα δώσει πρόσθετη αξία στην καθημερινότητά τους;
Μέσα από αυτές τις ερωτήσεις θα βρούμε και σε ποιους καταναλωτές πρέπει να απευθυνθούμε, που βρίσκονται, ώστε να απευθυνθούμε πιο στοχευμένα, αλλά και με ποιον τρόπο θα τους παρουσιασθούμε, ώστε τελικά να μας προτιμήσουν.
Όπως ανέφερα και πριν, με τις νέες τεχνολογίες, τα μέσα τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για αν «φθάσουμε» στους πελάτες μας έχουν αυξηθεί και συνεχίζουν να αυξάνονται. Πολλά από αυτά είναι διαθέσιμα και χωρίς κάποιο χρηματικό κόστος.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που σκέφτονται ότι «Πολύ απλά, θα επιλέξω ό, τι είναι δωρεάν (facebook fan page, twitter profile, blog κ.α.) και θα πέσω με τα μούτρα!». Είναι όμως αυτή η σωστή τακτική; Μπορεί το χρηματικό κόστος να είναι μηδενικό, αλλά το κόστος του χρόνου και της ενέργειας που διαθέτουμε δεν είναι σημαντικό;
Επίσης, είναι πολλές φορές που τα μέσα που μας δίνονται επί πληρωμή, έχουν ένα πολύ χαμηλό κόστος, το οποίο όμως θα μας αποφέρει ένα πολύ μεγαλύτερο κέρδος.
Όλα αυτά είναι θέματα που πρέπει να τα σκεφτούμε, γιατί ακόμη κι αν ένα μέσο προώθησης είναι δωρεάν (χρηματικά), μπορεί να μην ταιριάζει στο προφίλ της επιχείρησής μας.
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος του χρόνου είναι το λιγότερο που πρέπει να σκεφτούμε, γιατί υπάρχει ένα ακόμη μεγαλύτερο κόστος, αυτό του να δώσουμε προς τα έξω μία λανθασμένη εικόνα και αυτό είναι ένα είδος κόστους, το οποίο δύσκολα διορθώνεται.
Κοινώς, think, search, write and then act… Γιατί, αν ξέρεις που πατάς η επιτυχία θα έρθει!