Categories: Articles

Τα «μυστικά» του Νίκου Κακαβούλη

Πηγή: fortunegreece.com

Από το 2010 αποκαλύπτει κάθε μέρα και από ένα μυστικό για 35 πόλεις σε 20 χώρες. Με 1,5 εκατ. συνδρομητές και αποδεδειγμένα, πλέον, αποδοτικό επιχειρηματικό μοντέλο, το Daily Secret είναι πια μια επιτυχημένη, ελληνική, πραγματικά πολυεθνική startup.

«Ξεκίνησε σαν project θετικής ενέργειας» μας λέει ο Νίκος Κακαβούλης στα γραφεία του Daily Secret στην Αθήνα, σε ένα υπέροχο κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα στο κέντρο. «Κατοικούσα ήδη στη Νέα Υόρκη, αλλά όποτε ερχόμουν στην Ελλάδα οι φίλοι μου συνεχώς με ρωτούσαν αν έχω καμιά καλή ιδέα τι να κάνουμε το βράδυ. Αποφάσισα να τους στέλνω πράγματα που ήξερα ή είχα ανακαλύψει. Ο δικός μου τρόπος για να αντιδράσω στην κρίση απαισιοδοξίας που ήδη “τύλιγε” την Ελλάδα ήταν να ξεκινήσω κάτι αισιόδοξο. Και ξεκίνησα αυτό το newsletter».

Το Athens Daily Secret, που ο Νίκος ίδρυσε μαζί με τη Φαίδρα Χρούσου, είναι ένας οδηγός πόλης για γεγονότα, καταστήματα και εκδηλώσεις, όπου υπάρχει πάντα μια μυστική πλευρά. Είτε κάτι που δεν έχεις ακούσει ποτέ, όπως ένα μπαρ χωρίς πινακίδα, ή ότι σε ένα γνωστό εστιατόριο έχουν ένα δεύτερο κρυφό μενού που στο δίνουν μόνο άμα το ζητήσεις. Μυστικά που έχουν καινούρια πληροφορία και αξία. Σήμερα είναι με διαφορά η μεγαλύτερη mailing list της αγοράς. «Ξεκινήσαμε “παίζοντας” με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Αν του αποκαλύψεις ένα μέρος και του πεις “μην το μοιραστείς” είναι βέβαιο ότι θα θέλει να το πει σε άλλους. Έτσι, δεν ξοδέψαμε ούτε ένα δολάριο για μάρκετινγκ».

Αμέσως μετά την αγγλόφωνη έκδοση της Αθήνας, ήρθε η Κωνσταντινούπολη και ύστερα το Σαν Φρανσίσκο. Στη συνέχεια Μέξικο Σίτι, Λίμα, Σαγκάη, Μαδρίτη, Βερολίνο, Μπουένος Αϊρες και Σίδνεϊ, σήμερα οι πόλεις είναι 35 σε 20 χώρες. Τα μυστικά είναι πάντα γραμμένα στις τοπικές γλώσσες.

Χρηματοδότηση 1,85 εκατ. δολάρια από επενδυτές

Τον Μάρτιο του 2012, το Daily Secret ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης αντλώντας 1,85 εκατ. δολάρια από επενδυτές. Σήμερα ετοιμάζονται για τον δεύτερο κύκλο, διαδικασία πολύ δυσκολότερη. «Αυτό που πρέπει να καταλάβεις νωρίς είναι ότι το όραμα είναι διαφορετικό από το σχέδιο. Το όραμά μας είναι να ανακαλύψουμε πράγματα και να τα μοιραστούμε, να επιτρέψουμε σε μοναδικές εμπειρίες να αλλάξουν τις ζωές μας και να εμπνεύσουμε μια παγκόσμια κοινότητα που επιθυμεί να χαίρεται την κάθε ημέρα. Όμως ο επενδυτής δεν θέλει να ακούσει το όραμά σου. Ο επενδυτής θέλει να ακούσει μια φράση όπως: «εισάγουμε το email newsletter σε αγορές όπως η Τουρκία, το Μεξικό και η Αργεντινή. Παίρνουμε το αμερικανικό business model, που είναι ώριμο και κερδοφόρο, και το προσαρμόζουμε στις τοπικές ανάγκες. Αποδείξαμε ότι δουλεύει σε δύο χώρες, θέλουμε τα χρήματά σου για να το εφαρμόσουμε σε 50 και αυτή είναι η οικονομική απόδοση που περιμένουμε. Το ένα δεν έρχεται σε αντίθεση με το άλλο. Συμπληρώνονται και συνυπάρχουν».

Η αλήθεια είναι πως όποιος έχει ακούσει για την επιτυχία του Daily Secret απορεί πώς συνέβη.Μα καλά, λένε, βγάζουν χρήματα στέλνοντας email; «Τέτοια πράγματα τα ακούς από ανθρώπους που δεν έχουν επαφή με τον κόσμο της οικονομίας, ανεξαρτήτως της θέσης όπου βρίσκονται. Στην Ελλάδα βρίσκεις συχνά μια έλλειψη γνώσης και δεξιοτήτων, η οποία οδηγεί στην αδυναμία του να ερμηνεύσει κανείς αυτό που συμβαίνει γύρω του. Αυτό που κάνουμε είναι εξαιρετικά απλό και μόνο έτσι έχει αξία. Εισάγει ένα από τα πιο διαδεδομένα media formats, που είναι η κατανάλωση περιεχομένου, μέσα στον φυσικό χώρο ζωής των μελών μας που είναι το inbox τους. Σε δύο μεγάλες αγορές οι οικονομικοί μας στόχοι έχουν ήδη επιτευχθεί. Και αν πέρσι μαζεύαμε χρήματα για μία υπόθεση, σήμερα μαζεύουμε χρήματα για μία βεβαιότητα. Κολοσσιαίο βήμα και πάρα πολύ δύσκολο. Αποδείξαμε πως η επιτυχία που είχαμε στο κομμάτι της προβολής και της εφαρμογής μετατρέπεται και σε οικονομική επιτυχία».

«Οι νίκες κρατούν τους συνεργάτες»
Πριν το Daily Secret, ο Νίκος είχε ιδρύσει, μεταξύ άλλων, online προϊόντα όπως το Sweetlifer, το HealthLeap και το SocialCaddy. Σπούδασε ιατρική στην Αθήνα, εργάστηκε ως δημοσιογράφος και στη συνέχεια απέκτησε ΜΒΑ από το Columbia Business School και ανέλαβε Head of Digital για τις online εκδόσεις των περιοδικών της Condé Nast στην Ελλάδα. Είναι μέλος του δικτύου νέων επιχειρηματιών Endeavor.

Διαβάστε περισσότερα εδώ