Categories: Articles

Οι startups που «σπάνε» τα σύνορα

Πηγή: www.fortunegreece.com

H ανάγκη για εξωστρέφεια είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που απασχολεί την Ελληνική startup σκηνή.

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στον πολυχώρο «The HUB events», στις αρχές Ιουλίου, το TEDxAthens Salon: «Startups beyond borders», με βασικό θέμα την startup επιχειρηματικότητα.

Εκεί, ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου, ιδρυτής του TEDxAthens, άνοιξε την εκδήλωση αναφερόμενος σε τρία στοιχεία που έχει ανάγκη το ελληνικό startup οικοσύστημα στα επόμενα σημαντικά του βήματα: ανάγκη για εξωστρέφεια, ρεαλιστική προσέγγιση των τεκταινόμενων στην ελληνική startup σκηνή, διατύπωση της αλήθειας από τα «στόματα» τόσο των επιχειρηματιών όσο και των επενδυτών.

Οι επτά ομιλητές του event προσέγγισαν το θέμα ο καθένας από τη δική του οπτική γωνία.

Guy Krief:«Οι πραγματικές σου δυνατότητες βρίσκονται σ’ αυτό που πραγματικά είσαι».

Τον κύκλο των διαδραστικών και ζωηρών ομιλιών, που παρακολουθήσαμε στο TEDxAthens Salon, άνοιξε ο Guy Krief  συνιδρυτής και αντιπρόεδρος προϊόντων και καινοτομίας της εταιρείας Persado.

Η Persado είναι μια εταιρεία, η οποία γεννήθηκε στους κόλπους της Upstream, εξασφαλίζοντας πρόσφατα μια χρηματοδότηση ύψους 15 εκατ. δολαρίων από την Bain Capital Ventures (14 εκατ. δολ.) και την TL Capitol (1 εκατ.δολ).

O Guy, κάνοντας μια αναδρομή στα σχολικά του χρόνι, αλλά και στις επαγγελματικές του αποτυχίες – επιτυχίες, στάθηκε ιδιαίτερα στο «πέρασμά» του από την Upstream, μια «ασυνήθιστη», όπως είπε, εταιρεία, η οποία προάγει τις νέες ιδέες, την καινοτομία και την ανοικτή σκέψη στους εργαζομένους της.

Itxasο del-Palacio: «H σημασία των cluster καινοτομίας στη σύγχρονη επιχειρηματικότητα».

Την σκυτάλη των ομιλιών πήρε η Itxaso del-Palacio, η οποία είναι καθηγήτρια στο University College London.

Η del-Palacio αναφέρθηκε στη σημασία των cluster καινοτομίας και στην ανάπτυξη της σύγχρονης επιχειρηματικότητας.

Μέσω της έντονης κινητικότητας πόρων, τεχνολογίας, γνώσης αλλά και κεφαλαίου, τα COI (clusters of innovation), με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Σίλικον Βάλεϊ, δημιουργούν δίκτυα καινοτομίας, με σημεία διασύνδεσης χώρες σ΄όλο τον κόσμο.

Για την Itxaso del-Palacio, η Ελλάδα δεν χρειάζεται να γίνει σαν την Σίλικον Βάλεϊ, αλλά να βρει τα δυνατά της σημεία που θα την διαφοροποιήσουν στην διεθνή επιχειρηματική σκακιέρα.

David Bizer: «Πάθος, προσαρμοστικότητα, αντοχή: Τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας».

Τα τρία παραπάνω στοιχεία ανέφερε στην ομιλία του ο David Bizer, «ανιχνευτής» ταλέντων στην επενδυτική εταιρεία HackFwd, ως τα σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να συγκεντρώνει στο πρόσωπό του ένας νέος επιχειρηματίας.

Για τον Bizer, το πάθος σ’ έναν νέο επιχειρηματία είναι αυτό που τον κάνει να αντέχει στις δυσκολίες.

Μιλώντας για αντοχή, ανάφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την Pandora, μία από τις πλέον επιτυχημένες εταιρείες στις ΗΠΑ, ο ιδρυτής της οποίας είχε δεχθεί 300 «όχι» από επενδυτές, πριν λάβει την χρηματοδότηση που χρειαζόταν για να μπορέσει να συνεχίσει με την καινούρια τότε εταιρεία του.

Η προσαρμοστικότητα και όχι η άκαμπτη προσήλωση στην αρχική ιδέα είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική για έναν επιχειρηματία στα πρώτα του βήματα, καθώς και η απουσία φόβου στο να εκτεθεί και να γίνει «σφουγγάρι» σ’ αυτά που θα δει και θα πάρει από το περιβάλλον του.

Cem Sertoglu:«Είσαι σίγουρος ότι χρειάζεσαι ή μπορείς να λάβεις χρηματόδοτηση από VC»;

Ο Cem Sertoglu, partner στην Earlybird Capital, μιλώντας από την πλευρά του επενδυτή εστίασε στη σημασία των κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών, των λεγόμενων venture capital funds, στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου τρόπου χρηματοδότησης.

Η προσφυγή σ’ ένα Venture Capital (VC) δεν είναι πάντα αναγκαία για μια επιχείρηση, ή η ίδια η επιχείρηση δεν είναι σε αρκετά ώριμο στάδιο για να λάβει μια τέτοιου είδους χρηματοδότηση.

Ένας VC εστιάζει πάντα στην ομάδα, στο μέγεθος της ευκαιρίας που βλέπει πίσω από μια startup αλλά και στα αποδεικτικά στοιχεία (traction – proof of record) που δείχνουν ορισμένα απτά αποτελέσματα για το προϊόν-υπηρεσία.

Αν όλα αυτά είναι επαρκή, τότε σύμφωνα με τα λεγόμενα του Cem Sertoglu, «η χρηματοδότηση από VC είναι πανίσχυρο “καύσιμο” για μια startup».

Διαβάστε περισσότερα εδώ