Πηγή: www.epixeiro.gr
Η επιχειρηματικότητα ήταν πάντα μια διέξοδος με προοπτικές εξέλιξης, προόδου και επαγγελματικής ανάπτυξης. Στην Ελλάδα του σήμερα, η επιχειρηματικότητα φαντάζει ως λύση στο πρόβλημα της απασχόλησης και της αντιμετώπισης της ανεργίας. Γι’ αυτό και παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα και ενδιαφέρον στην ίδρυση νέων εταιριών.
Πώς όμως θα είναι η επιλογή αυτή επιτυχημένη; Πώς δημιουργείται μια βιώσιμη επιχείρηση; Παρακάτω γίνεται μια προσπάθεια αποκωδικοποίησης των βημάτων για την δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης:
Ξαφνικά σαν να φώτισε ο γλόμπος του Γρανάζη μέσα στον κεφάλι σας!!! Εξαιρετική ιδέα! ‘Όμως τι κάνει μια ιδέα εξαιρετική; Ποιός θα μου προσυπογράψει ότι δεν θα κάνω «μία από τα ίδια»; Πως θα δημιουργήσω μια βιώσιμη επιχείρηση;
Δύο πράγματα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας: το προϊόν ή η υπηρεσία που αφορά η ιδέα που έχετε, ΠΡΕΠΕΙ να ικανοποιεί μια ανάγκη ή/και να επιλύει ένα πρόβλημα.
Υπάρχει αγορά; Πόσο μεγάλη; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αγοράς; Υπάρχει Ανταγωνισμός; Και αν ναι, πόσο μεγάλος;
Αυτές είναι βασικές ερωτήσεις που καλείστε να απαντήσετε.
Είναι αναγκαίες οι πληροφορίες αυτές για να δείτε αν όντως υπάρχει κενό στην αγορά για το προϊόν ή/και η υπηρεσία που έχετε επινοήσει και αν έχει όντως νόημα να προχωρήσετε στο εγχείρημα αυτό.
Startup* επιχείρηση ή όχι startup, για να είναι βιώσιμη η επιχείρηση σας θα πρέπει να υπάρχει η αγορά και το κενό σε αυτήν για να διεκδικήσετε ένα κομμάτι της.
Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να εξετάσετε. Ποια είναι τα δυνατά, ποια τα αδύνατα στοιχεία του εγχειρήματος σας; Ποιες οι προκλήσεις και ποια τα ρίσκα; ‘Έχετε κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με ό,τι κυκλοφορεί στην αγορά;
Λειτουργήστε προνοητικά. Συνεργαστείτε με ειδικούς. Μπείτε σε προγράμματα Επιτάχυνσης τα οποία υποστηρίζουν νέες επιχειρήσεις γιατί… αν κυκλοφορήσετε στην αγορά, ένα προϊόν ή/και μία υπηρεσία που ήδη υπάρχει στην ίδια τιμή, με τον ίδιο τρόπο, τότε το μερίδιο της αγοράς που θα πάρετε δεν είναι εξασφαλισμένο.
Βρείτε ή εφεύρετε ένα τρόπο για να διαφοροποιηθείτε.
Ή αλλιώς, βρείτε μια άλλη ιδέα.
Αν όλα δείχνουν ότι η ιδέα σας δεν είναι μόνο εξαιρετική αλλά υπάρχει κενό στην αγορά και διαφοροποίηση στο σκεπτικό σας, τότε αναλύστε το εγχείρημα σας έχοντάς υπόψιν τα παρακάτω:
Θα χρειαστείτε σίγουρα βοήθεια. Συμβουλευτείτε ειδικούς σε θέματα Αγοράς, Καινοτομίας, Οικονομικών κτλ ή μπείτε σε Προγράμματα Επιτάχυνσης (Acceleration Programs).