Πηγή: www.epixeiro.gr
Η επιχειρηματικότητα ήταν πάντα μια διέξοδος με προοπτικές εξέλιξης, προόδου και επαγγελματικής ανάπτυξης. Στην Ελλάδα του σήμερα, η επιχειρηματικότητα φαντάζει ως λύση στο πρόβλημα της απασχόλησης και της αντιμετώπισης της ανεργίας. Γι’ αυτό και παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα και ενδιαφέρον στην ίδρυση νέων εταιριών.
Πώς όμως θα είναι η επιλογή αυτή επιτυχημένη; Πώς δημιουργείται μια βιώσιμη επιχείρηση; Παρακάτω γίνεται μια προσπάθεια αποκωδικοποίησης των βημάτων για την δημιουργία μιας βιώσιμης επιχείρησης:
Step 1: Η ύπαρξη της επιχειρηματικής Ιδέας!
Ξαφνικά σαν να φώτισε ο γλόμπος του Γρανάζη μέσα στον κεφάλι σας!!! Εξαιρετική ιδέα! ‘Όμως τι κάνει μια ιδέα εξαιρετική; Ποιός θα μου προσυπογράψει ότι δεν θα κάνω «μία από τα ίδια»; Πως θα δημιουργήσω μια βιώσιμη επιχείρηση;
Δύο πράγματα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας: το προϊόν ή η υπηρεσία που αφορά η ιδέα που έχετε, ΠΡΕΠΕΙ να ικανοποιεί μια ανάγκη ή/και να επιλύει ένα πρόβλημα.
Step 2: Η Έρευνα Αγοράς
Υπάρχει αγορά; Πόσο μεγάλη; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αγοράς; Υπάρχει Ανταγωνισμός; Και αν ναι, πόσο μεγάλος;
Αυτές είναι βασικές ερωτήσεις που καλείστε να απαντήσετε.
Είναι αναγκαίες οι πληροφορίες αυτές για να δείτε αν όντως υπάρχει κενό στην αγορά για το προϊόν ή/και η υπηρεσία που έχετε επινοήσει και αν έχει όντως νόημα να προχωρήσετε στο εγχείρημα αυτό.
Startup* επιχείρηση ή όχι startup, για να είναι βιώσιμη η επιχείρηση σας θα πρέπει να υπάρχει η αγορά και το κενό σε αυτήν για να διεκδικήσετε ένα κομμάτι της.
Step 3: Το Στοιχείο Διαφοροποίησης
Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να εξετάσετε. Ποια είναι τα δυνατά, ποια τα αδύνατα στοιχεία του εγχειρήματος σας; Ποιες οι προκλήσεις και ποια τα ρίσκα; ‘Έχετε κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με ό,τι κυκλοφορεί στην αγορά;
Λειτουργήστε προνοητικά. Συνεργαστείτε με ειδικούς. Μπείτε σε προγράμματα Επιτάχυνσης τα οποία υποστηρίζουν νέες επιχειρήσεις γιατί… αν κυκλοφορήσετε στην αγορά, ένα προϊόν ή/και μία υπηρεσία που ήδη υπάρχει στην ίδια τιμή, με τον ίδιο τρόπο, τότε το μερίδιο της αγοράς που θα πάρετε δεν είναι εξασφαλισμένο.
Βρείτε ή εφεύρετε ένα τρόπο για να διαφοροποιηθείτε.
Ή αλλιώς, βρείτε μια άλλη ιδέα.
Step 4: Ο Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αν όλα δείχνουν ότι η ιδέα σας δεν είναι μόνο εξαιρετική αλλά υπάρχει κενό στην αγορά και διαφοροποίηση στο σκεπτικό σας, τότε αναλύστε το εγχείρημα σας έχοντάς υπόψιν τα παρακάτω:
- Βρείτε την κατάλληλη ομάδα που θα πλαισιώσει το εγχείρημα σας.
- Προσδιορίστε αναλυτικά την αγορά σας και τον ανταγωνισμό.
- Προσδιορίστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος/ υπηρεσίας σας.
- Με ποιους χρειάζεται να συνεργαστείτε;
- Ποιό είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που θα ακολουθήσετε;
- Τι χρήματα χρειάζονται και από πού θα αντλήσετε τα αναγκαία κεφάλαια.
- Δημιουργήστε ένα μίνι προϋπολογισμό της τριετίας.
Θα χρειαστείτε σίγουρα βοήθεια. Συμβουλευτείτε ειδικούς σε θέματα Αγοράς, Καινοτομίας, Οικονομικών κτλ ή μπείτε σε Προγράμματα Επιτάχυνσης (Acceleration Programs).