Πηγή: www.fortunegreece.com, Του Ανδρέα Στεφανίδη*
Τι να προσέξεις, πού να στραφείς και τι εμπόδια πρέπει να ξεπεράσεις στο δρόμο προς την επιτυχία.
Η γνώση που αποκτούμε από τις σπουδές δεν είναι υποχρεωτικό να μας οδηγήσει σε μια εταιρεία ή στο δημόσιο, μπορεί θαυμάσια να αξιοποιηθεί στη δική μας δουλειά. Στην Ελλάδα δεν έχουμε μάθει να το θεωρούμε αυτό ως επιλογή, αυτό θα πρέπει να αλλάξει. Ο νέος που έχει όρεξη να δημιουργήσει, θα απασχοληθεί μόνος του. Αυτό σημαίνει ένα άτομο λιγότερο στη λίστα της ανεργίας, ενώ, αν πετύχει, θα δημιουργήσει και νέες θέσεις εργασίας.
Κάνουμε πολύ καλή έρευνα αγοράς ώστε να δούμε αν η ιδέα μας υπάρχει ή όχι. Να διαπιστώσουμε αν είναι ήδη ξεπερασμένη ή, αντίθετα, πολύ μπροστά από την εποχή της. Ξεκινάμε μόνοι μας από το Ίντερνετ, σε φίλους μας, με ερωτηματολόγια που πιθανόν θα μοιράσουμε σε άτομα και φορείς.
Η εργασία είναι σημαντικότερη. Χρηματοδοτήσεις, δάνεια, αγορές και συνεργασίες δεν έχουν καμία σημασία αν δεν είμαστε έτοιμοι να αφιερωθούμε πρώτοι εμείς. Δεν τα περιμένουμε όλα από τις τράπεζες ή από το ΕΣΠΑ. Θα πρέπει να σηκώσουμε μανίκια, να θυσιάσουμε χρόνο και διακοπές, και να αφοσιωθούμε στην ιδέα μας.
Μάθετε τέλεια το αντικείμενό σας. Παρακολουθήστε σεμινάρια, μάθετε γλώσσες, διαβάστε βιβλία, επικοινωνήστε με αγορές, ταξιδέψτε.
Οι ιδέες γεννιούνται σε ένα μυαλό, αλλά για να μεγαλώσουν χρειάζονται περισσότερα. Αν ο διπλανός σας έχει καλύτερη ιδέα από τη δική σας, προσπαθείτε να συνεργαστείτε μαζί του ώστε να έχετε και οι δύο όφελος.
Στην ΕΕ υπάρχουν σήμερα 25 εκατ. μικρές επιχειρήσεις. Αν αυτές βοηθηθούν στο να προσλάβουν ένα άτομο η καθεμία, το πρόβλημα της ανεργίας λύνεται σε μια μέρα. Για αυτό λέμε «think small first». Είναι πολύ πιο απλό να βοηθήσεις μια εταιρεία πέντε ατόμων να τα κάνει επτά, παρά μία των χιλίων να τους κάνει 1.100.
Το κύριο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η εσωστρέφεια. Προσπαθούμε να πουλήσουμε ο ένας στον άλλον, ενώ θα έπρεπε όλοι μαζί να πουλάμε στο εξωτερικό. Μόνο έτσι θα δημιουργηθεί πλούτος, αλλιώς έχουμε απλώς ανακύκλωση. Από την πρώτη στιγμή θα πρέπει να σκέφτεστε την Ευρώπη. Η αγορά της είναι ένας χώρος 500 εκατ. κατοίκων και το ΑΕΠ της μεγαλύτερο από εκείνο των ΗΠΑ. Εκεί βρίσκονται οι μεγάλες ευκαιρίες.