Διακρατική Κατάρτιση Εκπαιδευτών στο πλαίσιο του Έργου CIRCES “Κυκλικός Σχεδιασμός: Δεξιότητες για τους Ανθρώπους του Μέλλοντος ”

    Από: Startup Team

Με επιτυχία διοργάνωσε το Ινστιτούτο Καινοτομίας & Βιώσιμης Ανάπτυξης “ΑΕΙΠΛΟΥΣ”στις 19, 20, 21 Ιουνίου 2023, τη διακρατική κατάρτιση εκπαιδευτών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του έργου ‘CIRCES – Κυκλικός Σχεδιασμός: Δεξιότητες για τους Ανθρώπους του Μέλλοντος’ στο Επιστημονικό Πάρκο Πατρών.

Το έργο CIRCES χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ – KA220-VETCooperation partnerships in vocational education and training.  Πρόκειται για ένα έργο όπου συνεργάζονται φορείς και εκπαιδευτές από την Ελλάδα, την Ιταλία, Ουγγαρία και Ρουμανία, μεταξύ των οποίων και το πρώτο πανεπιστήμιο της Ευρώπης, το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια – Alma Mater Studiorum.

Στόχος του έργου είναι να υλοποιηθεί μια μεθοδολογία διδασκαλίας και ένα πρόγραμμα σπουδών σε θέματα κυκλικής οικονομίας και κυκλικού σχεδιασμού, που θα ενσωματωθούν σε ψηφιακή πλατφόρμα με τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών για την εκπαίδευση μαθητών Επαγγελματικών Λυκείων. Θεωρείται πλέον επιτακτική η ανάγκη ανάπτυξης δεξιοτήτων Κυκλικού Σχεδιασμού στους νέους ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις αναδυόμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας σχετικά με την εφαρμογή μοντέλων κυκλικής οικονομίας. Άλλωστε, αναμένεται αύξηση της ζήτησης για πράσινα επαγγέλματα την επόμενη πενταετία στα οποία οι επαγγελματίες θα κληθούν να επανεξετάσουν τη διαδικασία δημιουργίας ενός προϊόντος από την αρχή ώστε αυτό να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και με αυτό το τρόπο να  εγκαταλειφθεί το σημερινό γραμμικό μοντέλο χρήσης και απόρριψης των προϊόντων.

Έχει ήδη διεξαχθεί διαδικτυακή έρευνα στις 4 χώρες, για τον εντοπισμό κενών γνώσεων στα σχετικά θέματα, τα αποτελέσματα της οποίας ανέλυσαν ομάδες εργασίας. Στην Πάτρα, οι εταίροι του έργου και οι εκπαιδευτές συμμετείχαν σε σεμινάριο κυκλικής οικονομίας και σχεδιασμού και επιπλέον μέσα από μια συμμετοχική διαδικασία εντόπισαν και σχεδίασαν μεθοδολογικές προσεγγίσεις και μοντέλα κατάρτισης των μαθητών.

Το έργο έχει διάρκεια 30 μήνες και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025.

* Συμμετέχουν από την Ιταλία το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια – Alma Mater Studiorum, οι εταιρίες Romagna Tech και ARGO SRL, από την Ουγγαρία το επιχειρηματικό δίκτυο Pannon Business Network Association, από την Ελλάδα το Ινστιτούτο ΑΕΙΠΛΟΥΣ και τη Ρουμανία  το Τεχνολογικό Λύκειο ‘Valeriu Braniste’ και η εταιρία υλοποίησης ψηφιακών εργαλείων, PREDICT CSD Consulting.