Παρουσία του Γερμανού Υπουργού Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, οι εκπρόσωποι της CHEP λαμβάνουν το περίφημο βραβείο, που δίνει στον Oliver Richter μια θέση δίπλα στους Jeff Bezos, Henry Ford και Gottlieb Daimler.
Ο Αυστραλός Oliver Richter (1920 – 2014) αναγνωρίζεται σήμερα για την πρωτοποριακή εφαρμογή της κυκλικής και βιώσιμης χρήσης παλετών στον κλάδο των logistics. Εκείνος αποτέλεσε τόσο το όραμα όσο και την κινητήριο δύναμη πίσω από το κλειστό δίκτυο ενοικίασης παλετών της CHEP, το οποίο επιτρέπει την κοινή χρήση και την επαναχρησιμοποίηση σχεδόν 375 εκατομμυρίων παλετών, κιβωτίων και εμπορευματοκιβωτίων από ποικίλες εταιρείες σε περίπου 60 χώρες.
Ως εμπορικός διευθυντής στην Brambles, τη μητρική εταιρεία της CHEP, ο Oliver Richter ανακάλυψε τις δυνατότητες ενός κλειστού δικτύου ενοικίασης εξοπλισμού μεταφορορών τη δεκαετία του 1960 και οργάνωσε με επιτυχία αυτό που σήμερα θεωρείται ως ένα από τα κατεξοχήν αειφόρα και αποδοτικά μοντέλα logistics παγκοσμίως. Ο Kai Derda, Country General Manager της CHEP Γερμανίας, και ο Volker Sdunzig, Senior Vice-President της CHEP στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, παρέλαβαν το βραβείο για λογαριασμό του αείμνηστου Richter και της CHEP, σε δεξίωση που διοργανώθηκε στο εμβληματικό πολυκατάστημα KaDeWe του Βερολίνου.
Το Logistics Hall of Fame, μια πρωτοβουλία που ιδρύθηκε το 2003 και βρίσκεται σήμερα υπό την προεδρία του Γερμανού Υπουργού μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, Dr. Volker Wissing, αναγνωρίζει ηγετικές προσωπικότητες οι οποίες κατέβαλαν εξαιρετικές προσπάθειες για να προωθήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της διαχείρισης όσον αφορά τα logistics και την εφοδιαστική αλυσίδα και προσφέρει μια πλατφόρμα για την ανάδειξη τόσο των δυνατοτήτων απόδοσης στα logistics όσο και της σημασίας της για την κοινωνική ανάπτυξη. Έχοντας λάβει την ψήφο από μια παγκόσμια κριτική επιτροπή 60 μελών, η οποία απαρτίζεται από δημοσιογράφους, επιστήμονες, πολιτικούς, ενώσεις και εκπροσώπους του κλάδου των logistics, ο Oliver Richter μαζί με τον George Raymond Sr., τον ιδρυτή του Raymond Corporation, και τις ενώσεις UIC και EPAL (Ευρωπαϊκή Ένωση Παλετών) εισέρχονται φέτος στο Logistics Hall of Fame ως «πρωτοπόροι σε θέματα παλετών». Συγκαταλέγονται σε μια ομάδα 41 ειδικών σε θέματα logistics, όπως οι Jeff Bezos, Henry Ford και Gottlieb Daimler.
«Είναι μεγάλη τιμή για την CHEP να αποτελεί μέλος του Logistics Hall of Fame και σίγουρα θα ήταν μεγάλη τιμή για τον Oliver Richter. Χάρη στο όραμά του, η CHEP ήταν σε θέση να εφαρμόσει ευρέως το αειφόρο μοντέλο των logistics στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας», ανέφερε ο Volker Sdunzig, Vice President της CHEP στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. «Χρόνο με τον χρόνο, οι κατασκευαστές παλετών συνεχίζουν να καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να καταστήσουν τις παλέτες ένα ακόμα πιο έξυπνο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς και παρουσίασης αγαθών. Το Internet of Things και τα Big Data είναι η επόμενη επανάσταση που θα συναντήσουμε στην πορεία υλοποίησης μιας εφοδιαστικής αλυσίδας όχι μόνο μηδενικών εκπομπών, αλλά πλήρως ανανεώσιμης».
Ο Richter γεννήθηκε στο Σίδνεϋ στις 23 Οκτωβρίου του 1920, εγκατέλειψε το σχολείο σε νεαρή ηλικία και μεσούσης της Μεγάλης Ύφεσης, προτίμησε τις σπουδές λογιστικής σε νυχτερινό σχολείο. Προσλήφθηκε στην Brambles το 1965, όπου σύντομα άρχισε να δραστηριοποιείται με βάση το όραμα να υλοποιήσει σε ευρύτερο πλαίσιο το αυστραλιανό σύστημα της «κοινής χρήσης» παλετών που εφάρμοζε το Commonwealth Handling Pool, πρωτοπόρος του οποίου υπήρξε η στρατιωτική δύναμη των Η.Π.Α. στην Αυστραλία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Tο μοντέλο κοινής χρήσης και ενοικίασης παλετών μεταφέρθηκε πρώτα στο Ηνωμένο Βασίλειο, στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, ενώ κατά τη διάρκεια της καριέρας του ο Richter είδε την CHEP να επεκτείνεται περαιτέρω στην ηπειρωτική Ευρώπη, στη Νότια Αφρική και στη Βόρεια Αμερική. Ο Oliver Richter συνταξιοδοτήθηκε από την Brambles το 1992 και μέχρι τότε είχε διατελέσει με επιτυχία Διευθύνων Σύμβουλος, Πρόεδρος και Αναπληρωτής Πρόεδρος και είχε παρακολουθήσει την CHEP να εξελίσσεται στη μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης παλετών στις Ηνωμένες Πολιτείες, φιλοδοξία η οποία, τη δεκαετία του 1960, φαινόταν ανέφικτη.
Παρότι το ερώτημα του ποιός εφηύρε την «παλέτα» δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί ξεκάθαρα, ο Richter υπήρξε αναμφίβολα η κινητήριος δύναμη χάρη στην οποία η παλέτα αποτέλεσε τη βελτιωμένη, αξιόπιστη και βιώσιμη λύση στα logistics για ολοένα μεγαλύτερο αριθμό μεταφερόμενων αγαθών.
Ο Richter έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τυποποίηση των μεγεθών της παλέτας αλλά και του εμπορευματοκιβωτίου και του κιβωτίου και αποτέλεσε κομβικό παράγοντα ανάπτυξης ενός συστήματος ελέγχου των παλετών το οποίο έγινε πρότυπο στον κλάδο και οδήγησε στην αποδοτικότερη διακίνηση των αγαθών. Για πρώτη φορά, το μοντέλο «κοινής χρήσης και επαναχρησιμοποίησης» της CHEP επέτρεψε τη διάθεση εξοπλισμού μεταφορών για κοινή χρήση, εξαλείφοντας την ανάγκη των πελατών να επενδύουν ή να διαχειρίζονται τα δικά τους αποθέματα και μειώνοντας σημαντικά τα απόβλητα. Εξήντα χρόνια αργότερα, το όραμα του Richter για ένα αμιγώς κυκλικό μοντέλο οικονομίας αποτελεί τον κεντρικό άξονα της φιλοδοξίας της CHEP για την επίτευξη των στόχων μηδενικών εκπομπών στον κλάδο των μεταφορών, γεγονός το οποίο τον καθιστά όχι μόνο πρωτοπόρο στον τομέα των παλετών αλλά και οραματιστή της βιωσιμότητας.