Στη Γαλλία, για παράδειγμα, τα 3/4 των παιδιών ηλικίας 12 ετών έχουν κινητό αλλά μόλις το 15% έχει δικό του τραπεζικό λογαριασμό. Αυτό το «κενό» βλέπουν startups -και όχι μόνο- από όλη την Ευρώπη και έρχονται να το καλύψουν με νέα προϊόντα και υπηρεσίες, αποκλειστικά για τη «γενιά Ζ», στην οποία ανήκουν όσοι έχουν γεννηθεί μετά το 1996.
Μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε αυτό το πεδίο ήταν η βρετανική GoHenry, της οποίας η τραπεζική εφαρμογή και η χρεωστική κάρτα είναι διαθέσιμη σε άτομα ηλικίας 10-18 ετών, από το 2012. Η αξία της GoHenry αυτή τη στιγμή εκτιμάται στα 58 εκατ. λίρες ενώ υπολογίζεται ότι έχει 500 χιλ. πελάτες.
Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η γαλλική Pixpay η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο. Η startup, θα παρέχει λογαριασμούς στους οποίους οι γονείς θα μπορούν να προσθέτουν χρήματα καθώς και να τους ελέγχουν. Τα παιδιά θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτά τα χρήματα τόσο σε καταστήματα όσο και online. Παρά το γεγονός ότι το προϊόν εξακολουθεί να βρίσκεται στη φάση σχεδιασμού, έχει ήδη σηκώσει 3,1 εκατ. ευρώ από επενδυτές.
Πέρα από τις startups όμως, το «ρεύμα» της εποχής ακολουθούν σταδιακά και μεγάλες ψηφιακές τράπεζες. Η Revolut ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι θα αρχίσει να προσφέρει λογαριασμούς σε παιδιά ηλικίας έως επτά ετών από το 2019. Παράλληλα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τόσο η Monzo όσο και η Starling λάνσαραν λογαριασμούς για άτομα ηλικίας 16 έως 18 ετών το 2018 ενώ η Monzo σχεδιάζει να αναπτύξει υπηρεσίες για παιδιά ως 13 ετών, αν και δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα γι ‘αυτό.
Μέρος της πρόκλησης αυτής της αγοράς, λέει ο Tristan Thomas, επικεφαλής μάρκετινγκ της Monzo στο Sifted, είναι ρυθμιστικό: «Για τα 16χρονα, είναι σχετικά απλό: Απενεργοποιούμε τις υπεραναλήψεις, απενεργοποιούμε τα τυχερά παιχνίδια, και κάποια άλλα πράγματα. Αλλά για τα 13χρονα θα πρέπει να αρχίσουμε να εξετάζουμε αν θα επιτρέψουμε τη γονική πρόσβαση και συγκατάθεση…»
Τα περιθώρια κέρδους είναι σίγουρα μεγάλα και αυτό είναι άλλωστε που ελκύει τις FinTechs. Χρειάζεται ωστόσο μεγάλη έρευνα γύρω από το θέμα, τόσο από ρυθμιστικής πλευράς όσο και από δημογραφικής. Χρειάζεται έρευνα για τη νέα γενιά και τις διαφορές της με τις προηγούμενες, προκειμένου οι εταιρείες να μπορέσουν πραγματικά να επωφεληθούν από αυτό το κοινό. Το μέλλον θα δείξει πως θα καταλήξει αυτή η μαζική «στροφή» ενδιαφέροντος. Είναι πιθανό οι FinTechs να έρθουν αντιμέτωπες με εκπλήξεις, τόσο θετικές όσο και αρνητικές.
Πηγή: startupper.gr