Εξαιρετικά θετικές είναι οι προοπτικές για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα το τρέχον έτος, με τον πήχη των online πωλήσεων για το 2019 να μπαίνει στα 4 δισ. ευρώ, έναντι 3,6-3,7 δισ. ευρώ, που εκτιμάται ότι βρέθηκε την περασμένη χρονιά. Οι Έλληνες online καταναλωτές, που ήδη ανέρχονται σε 3,8 εκατ., αποκτούν σταδιακά όλο και μεγαλύτερη ψηφιακή ωριμότητα και γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι στις ηλεκτρονικές αγορές τους. Επτά στους δέκα απαντούν ότι πρώτα βλέπουν κάτι online και στη συνέχεια το αγοράζουν offline, ενώ το 85% κάνει πάνω από το 80% των αγορών του από ελληνικά e-shops.
Να σημειωθεί ότι ήδη 7.000 επιχειρήσεις διαθέτουν ψηφιακά κανάλια πώλησης. Στο μεταξύ, το ήμισυ του τζίρου των online πωλήσεων πραγματοποιείται με τη χρήση πιστωτικών καρτών. Κατά κύριο λόγο οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά αεροπορικά εισιτήρια, ηλεκτρονικά gadgets και βιβλία, ενώ υψηλά κινούνται οι online παραγγελίες φαγητού και ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Στην τόνωση των online πωλήσεων στοχεύουν πρωτοβουλίες όπως η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την οποία διανύουμε, και διοργανώνει για έκτη χρονιά ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου GR.EC.A. Στη φετινή Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμμετέχουν 334 ηλεκτρονικά καταστήματα (από 230 την προηγούμενη φορά), αριθμός, ο οποίος εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες, ενώ φέτος υπάρχει συμμετοχή και των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.
Στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου συμμετέχουν ήδη 334 επιχειρήσεις, προσφέροντας στο καταναλωτικό κοινό γενναίες εκπτώσεις σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες στα online καταστήματα που διατηρούν. Ο θεσμός λαμβάνει χώρα για έκτη συνεχή χρονιά και διοργανώνεται από τον. Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιείται από τις 4 έως και τις 11 Μαρτίου, τελεί υπό την αιγίδα της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Όπως τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Δημήτρης Αυλωνίτης, «το Διαδίκτυο συμβάλλει στην τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων αφού τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν τις πωλήσεις τους εκτός των εθνικών τους συνόρων».
Ο ίδιος αναγνώρισε ότι το μεταφορικό κόστος παραμένει προανήγγειλε κινήσεις για τη μείωση του μεταφορικού κόστους προς το εξωτερικό, που αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα επίπεδα στην προσπάθεια για εξωστρέφεια των ελληνικών online καταστημάτων. Επίσης, γνωστοποίησε την πρόθεση να δημιουργηθεί Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων, προκειμένου να καταγραφούν τα online καταστήματα και να αυξηθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των αγορών κατά τη φετινή εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου είναι θετικές, ενώ σύμφωνα με τα στελέχη του GRECA, στόχος είναι να υπάρξει σημαντική αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων που συμμετέχουν. Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη δράση η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 30% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Πηγή: Sepe.gr