Νέα δεδομένα, ικανά να διατάξουν τον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, δημιουργούν οι νέες δυναμικές τεχνολογίες, όπως το cloud, η τεχνητή νοημοσύνη και οι “έξυπνες” διασυνδέσεις. Αυτές, οι πολλά υποσχόμενα τεχνολογίες αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές, κλάδους και επιχειρήσεις στη διάρκεια του 2019. Ειδικά η τεχνητή νοημοσύνη δείχνει να είναι το “next big deal” της τεχνολογίας του αύριο. Όπως επιβεβαιώνει έκθεση της Deloitte, οι εταιρείες που θα καταφέρουν να εφαρμόσουν την τεχνητή νοημοσύνη στην εκμάθηση μηχανών και την αυτοματοποίηση των ρομπότ, όχι μόνο στις επιχειρησιακές διαδικασίες, αλλά και στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης και εξέλιξης. Όπως αναφέρει η 10η ετήσια έκθεση της Deloitte, “Tech Trends 2019: Beyond the digital frontier” για την τεχνητή νοημοσύνη, οι εταιρείες θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που οι μηχανές και οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν στο χώρο εργασίας τους.
Η Deloitte, μελετώντας τις υπάρχουσες συνθήκες σε διαφορετικές αγορές και κλάδους, τις προτεραιότητες των εταιρειών και τις επικείμενες τεχνολογικές τάσεις, παρουσίασε τους παράγοντες που πρόκειται να επηρεάσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας και κατ’ επέκταση των αγορών, τα επόμενα χρόνια. Εκτός από την τεχνητή νοημοσύνη, μια άλλη μείζονος σημασίας τεχνολογική τάση είναι οι “ευφυείς” διασυνδέσεις. “Σήμερα, οι άνθρωποι αλληλοεπιδρούν με την τεχνολογία μέσω ολοένα και πιο έξυπνων διεπαφών, οι οποίες συνδυάζουν ανθρωποκεντρικές τεχνικές σχεδίασης με εξαιρετικά εξελιγμένες τεχνολογίες. Ως αποτέλεσμα, πλέον, μεταφερόμαστε από τα πληκτρολόγια στις οθόνες αφής, στις φωνητικές εντολές και ακόμα παραπέρα στη μετατροπή του τρόπου με τον οποίο αλληλοεπιδρούμε με τις μηχανές, τα δεδομένα, ακόμα και ο ένας με τον άλλον”, σημειώνει η μελέτη.
Η δυναμική του cloud
Άλλη μια μετασχηματιστική τάση, που εντοπίζει η μελέτη, είναι το cloud. “Έχουμε, πλέον, προσεγγίσει την ύπαρξη ενός περιβάλλοντος Πληροφορικής, στο οποίο τα πάντα γίνονται εξαιρετικά αυτοματοποιημένα και με την ευρεία χρήση cloud. Συνεπώς, πλέον, οι άνθρωποι της Πληροφορικής μπορούν να επικεντρωθούν απερίσπαστοι σε δραστηριότητες, οι οποίες στηρίζουν άμεσα τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων”, σημειώνει η Deloitte.
Κομβικός αναμένεται να είναι ο ρόλος και των νέων τεχνολογιών συνδεσιμότητας, όπως το 5G, τα δίκτυα (mesh) και το edge computing, οι οποίες επιτρέπουν συνεχή δικτύωση πάντα και παντού και αποτελούν τον αφανή ήρωα του ψηφιακού μέλλοντος. “Με την ευρεία υιοθέτησή τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν τον επιθυμητό ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς και να αναπτύξουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, αντικαθιστώντας παλαιότερα αναποτελεσματικά μοντέλα”, τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης. Ασφαλώς, στο νέο ψηφιακό περιβάλλον που διαμορφώνεται, ο ρόλος της ασφάλειας είναι κεφαλαιώδης. “Εξαιτίας της ανάπτυξης του κυβερνοχώρου, οι εταιρείες δίνουν ιδιαίτερη βάση σε ζητήματα ασφάλειας, ιδιωτικότητας, πολιτικών και ελέγχου στην κουλτούρα και τις διαδικασίες ασφαλείας και ανάπτυξης τους, που αφορούν το κομμάτι της τεχνολογίας. Πλέον, η ευθύνη της ασφάλειας μοιράζεται σε όλους”, υπογραμμίζει η έρευνα.
Εξατομικευμένη προώθηση
Όλες αυτές οι νέες τάσεις της τεχνολογίας, σύμφωνα με τους αναλυτές, δημιουργούν νέα δεδομένα και στο χώρο του μάρκετινγκ, όπου πλέον κυριαρχεί η τάση της εξατομίκευσης, της δημιουργίας περιεχομένου και δυναμικής εξέλιξης. Η ανάγκη αυτή ωθεί τις διαφημιστικές εταιρείες να συνεργάζονται στενότερα με τους Γενικούς Διευθυντές Πληροφορικής (CIOs) τους. Με την ενδυνάμωση της σχέσης αυτής επιχειρείται η ευρύτερη χρήση νέων ανανεωμένων εργαλείων του μάρκετινγκ με στόχο την εξατομικευμένη προώθηση, βασισμένη στη δημιουργία μίας προσωπικής εμπειρίας για τον πελάτη.