Πηγή: wrohellas.gr
Έχοντας ως φιλοδοξία να καταστήσει καταρχήν ενήμερους αλλά κυρίως ενεργούς όλους τους πολίτες της ελληνικής κοινωνίας σε θέματα τεχνολογίας και ρομποτικής, ο WRO™ Hellas λειτουργεί με όραμα την τεχνολογική καινοτομία και γι αυτό δίνει έμφαση στην εκπαίδευση των νέων. Αυτό άλλωστε είναι εμφανές και από τη σύνθεση του, περιλαμβάνοντας τους πλέον αναγνωρισμένους επιστήμονες – ακαδημαϊκούς δασκάλους σε παιδαγωγικά και τεχνολογικά θέματα, όπως οι κ.κ. Ροβέρτος Κινγκ (ομότιμος καθηγητής Παν. Πατρών), Αντώνιος Τζες (πρόεδρος τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών &.Μηχανικών Η/Υ Παν Πατρών ), Δημήτρης Αλιμήσης (καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ ) κ.ά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι o οργανισμός WRO™ (World Robot Olympiad) είναι ένα παγκόσμιο trademark, με κορυφαία δράση του – εκτός όλων των άλλων- τη διοργάνωση της παγκόσμιας ολυμπιάδας εκπαιδευτικής ρομποτικής wroboto.Το 2013 θα γίνει στην Τζακάρτα (Ινδονησία) 15-17 Νοεμβρίου.
Τι είναι η εκπαιδευτική ρομποτική και πως υλοποιείται
(Συνημμένο αρχείο – διαφάνειες: robotics.pdf)
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής. Στη συνέχεια προγραμματίζουν την κατασκευή τους (ρομπότ) σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού -ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές- ώστε να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν, να προγραμματίσουν και να επιβεβαιώσουν άμεσα τα αποτελέσματα τους ενώ παράλληλα έχουν δουλέψει συλλογικά έχοντας ο καθένας τον ρόλο του μέσα στην ομάδα. Με τη συμμετοχή τους οι μαθητές στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό καθώς και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής έχουν τη δυνατότητα σε Ελληνικό αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο να έλθουν σε επαφή με εκατοντάδες παιδιά από όλο τον κόσμο.
Σε ποιους απευθύνεται
- Σε γονείς που διακρίνουν στο παιδί τους (10- 17 ετών) μια ιδιαίτερη κλίση στα θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής αλλά δεν μπορούν να του δώσουν οι ίδιοι τις κατάλληλες κατευθύνσεις για να εκπαιδευτεί.
- Σε μαθητές που λαχταρούν να γνωρίσουν το θαυμαστό κόσμο της τεχνολογίας, που έχουν την περιέργεια να ανακαλύψουν τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζεται η τεχνολογία και οι αυτοματισμοί στην καθημερινή τους ζωή και που θέλουν να δημιουργήσουν και οι ίδιο τους δικούς τους «έξυπνους» αυτοματισμούς και ρομπότ.
- Σε σχολεία που θέλουν να εντάξουν στις εξωσχολικές δραστηριότητες τους καινοτόμα προγράμματα που σαν στόχο δεν θα έχουν μόνο την ψυχαγωγία των μαθητών τους αλλά και τη δημιουργική μάθηση σε εκπαιδευτικούς τομείς που το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου δεν εμβαθύνει.
- Σε όλους όσους θέλουν να συμμετάσχουν στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικ
Επιστημονική Επιτροπή
- Αντώνης Τζες, πρόεδρος τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών &.Μηχανικών Η/Υ Παν Πατρών
- Ροβέρτος Κινγκ, Ομότιμος καθηγητές Πολυτεχνείου Πατρών
- Ευάγγελος Παπαδόπουλος, Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
- Δημήτρης Αλιμήσης (καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ)
- Νίκος Φαχαντίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
- Σίμος Αναγνωστάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
- Άρης Λούβρης, Καθηγητής Πληροφορικής, ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας