Πηγή: www.epixeiro.gr
Εντυπωσιακές είναι οι αλλαγές που διαδραματίζονται τα τελευταία χρόνια στο χώρο του Διαδικτυακού Εμπορίου. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις μέσω Ηλεκτρονικού Εμπορίου ξεπερνούν τα 200 δις δολάρια ετησίως.
Η δυναμική που έχει αποκτήσει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο καθιστά επιτακτική την ανάγκη καλύτερης κατανόησης του εξωτερικού περιβάλλοντος με σκοπό την απόκτηση πελατών. Σημαντική είναι επίσης η αναζήτηση γνώσης σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνουν οι πελάτες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, καθώς και τα κανάλια από τα οποία προέρχονται.
Πρόσφατη μελέτη της πλατφόρμας Custora, εξέτασε τις τάσεις που διαμορφώνονται αναφορικά με την προσέλκυση πελατών Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Ενώ παράλληλα, μέσα από την ίδια έρευνα εξετάστηκαν τα κανάλια που παράγουν τους περισσότερους πελάτες με την μεγαλύτερη αξία-Customer Lifetime Value. Η “Διαχρονική αξία του πελάτη” ή “Αξία διάρκειας ζωής πελατών” (Customer Lifetime Value) αποτελεί ένα μέτρο αξιολόγησης της αξίας του πελάτη με έμφαση στην εξυπηρέτηση και τη μακροπρόθεσμη ικανοποίηση του. Τέλος, η έρευνα της Custora βασίζεται σε δεδομένα από 72 εκατομμύρια πελάτες από 86 εμπορικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ σε 14 κλάδους.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα κατά το 2013 τα κορυφαία κανάλια προσέλκυσης πελατών είναι:
- Οργανικά αποτελέσματα 15,81%
- Cost-per-click 9,82%
- Email 6.84%
- Referral-Παραπομπές 6.39%
Τα υπόλοιπα κανάλια όπως banner, Facebook, PPC, affiliate, Twitter και CPM σύμφωνα με την έρευνα συμβάλουν σημαντικά λιγότερο στην απόκτηση πελατών. Αν και προκαλεί εντύπωση η χαμηλή κατάταξη που κατέχουν τα Social Media όπως Facebook και Twitter, ωστόσο η συμβολή τους είναι σημαντική ώστε να τραβήξουν την προσοχή του πελάτη, να διαμορφώσουν ισχυρούς συνδέσμους με το προϊόν και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας.