Πηγή: www.deasy.gr, Τάσος Παγκάκης
Σας άφησα λίγο, αλλά ξέρω, δεν σας έλειψα. Τώρα που ήρθε η ανάπτυξη, βρήκατε το νέο λογότυπο της ΕΔΤ να τρολάρετε, ήρθαν τα funds …θα πείτε, ποιός νοιάζεται για Ideacast και επιχειρηματικότητα… Ε, όλο και κάποιοι 27-45 ετών θα νοιάζονται, που αποφάσισαν να μην τους παρασύρει το κύμα και να προσπαθήσουν ξανά. Τι κάνουν αυτοί όμως; Διαβάζουν, ρωτούν και κάνουν. Τι διαβάζουν; ‘Ενα από τα ‘hype’ της εποχής, για τα λεγόμενα big data. Τι ρωτούν; Πως μπορούν να αξιοποιήσουν τη διεθνή τεχνογνωσία και να να προσεγγίσουν “παραδοσιακές” αγορές και καταναλωτές για να κερδίσουν τον επιούσιο. Και τι κάνουν;
Φίλες και φίλοι, ιδού το dishtip! Είιμαι ενθουσιασμένος που το βρήκα, γιατί αποδεικνύει όσα υποστηρίζω. Brand name που τα λέει όλα από μόνο του! Συμβουλές για πιάτα. Τι θέλεις να φας, να σου πω. Θέλεις τα 10 καλύτερα burgers στο Σικάγο; Στο Γουαιόμινγκ; Και η κοπελιά; Σούσι; Που είπε; Στη Νέα Υόρκη; Μην ανησυχείτε, κάντε ένα κλίκ στις εκατοντάδες επιλογές του dishtip, να συγκρίνετε, να διαβάσετε σχόλια προηγούμενων που δοκίμασαν, να βρείτε διευθύνσεις, τιμές και όλα αυτά σαν ένα πλακατζίδικο παιχνίδι. Θέλετε να διαλέξετε με βάση το κόστος, με βάση το είδος κουζίνας, με κριτήριο τα πικάντικα, με σύγκριση περιοχών, μόνο στη γειτονιά τάδε; Ολα αυτά είναι τα κριτήρια και τα αντίστοιχα κλικς και μάλιστα καλύπτει όλη την επικράτεια. Δηλαδή φίλοι μου έχουμε τεράστια δεδομένα σε μία βάση που χτίζεται καθημερινά πίσω από το monitor σας. Οι άνθρωποι που το σκέφτηκαν, είπαν πως να συγκεντρώσουμε όλους τους λιανέμπορους της εστίασης, αλυσίδες, σεφ και ‘junk food’ maniacs; Δεν σκέφτηκαν εκ πρώτης το user experience (sic), ουτε πως θα βγάλουν πολλά λεφτά, αλλά πρωτίστως ποιά θα είναι η αυξανόμενη θετική εμπειρία και υπηρεσία στον καταναλωτή. Οχι μόνο το έφτιαξαν αλλά του έδωσαν όλη την εμπειρία, χωρίς κλιμακωτές χρεώσεις, χωρίς κρυφά σημεία. Τον έκαναν μέρος μιας εμπειρίας, που θα οδηγήσει σε επαναληπτική χρήση …από σούσι σε lux resto, έως τη διπλή, ξεχειλισμένη σαντσουιτσάρα στο χέρι.
Και γιατί είναι αυτό ένα παράδειγμα που σας αφορά; Κρατήστε σημειώσεις λοιπόν, για να μαθαίνετε. Τα marketplaces είναι ενδιάμεσοι αγορών, που ανοίγουν τη βιτρίνα στον υποψήφιο πελάτη. Κερδίζουν από τους χιλιάδες και εκατομμύρια συμμετέχοντες σε αυτή τη ψηφιακή γειτονιά. Οσο πιο μεγάλη είναι η βάση και γεμίζει ασταμάτητα (για αυτό και big data), μειώνονται τα κόστη διαχείρισης και αυξάνεται πολλαπλάσια η εμπειρία του πελάτη. Οσο γεμίζει, τόσο ενώνει αγορές και τις βάζει σε ένα ευγενή ανταγωνισμό ποιότητας και φήμης / word-of-mouth που βλέπει ζωντανά στην οθόνη του ο υποψήφιος καταναλωτής. Οσο μεγαλώνει, συμβαίνει κάτι μαγικό: αποκτούν νόημα τα κριτήρια. Επιλέγεις ας πούμε τρία κριτήρια: α) φθηνά, β) steakhouses, γ) πικάντικα και σου βγάζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές. Πόσο κοντά σου βρίσκονται, στοιχεία επικοινωνίας και μόλις βάλεις το ποντίκι σου επάνω στο πιάτο που σου τράβηξε την προσοχή, σου βγάζει περισσότερες επιλογές σύγκρισης. Αν είσαι απόλυτα πεινασμένος και έτοιμος, σου δείχνει σχόλια, σου επιτρέπει να ανεβάσεις δική σου φωτογραφία και να σχολιάσεις μετά το φαγητό. Σχόλια καλά και κακά εκεί όλα, με διαφάνεια, αναλόγως με το προϊόν σου κύριος! Είναι μία απλή μέθοδος: χτυπάς πόρτα-πόρτα τα φαγάδικα και τους λές “μπες και βγες κερδισμένος”. Είναι μία απλή industrialized ιδέα που έχει χιλιάδες εφαρμογές, χιλιάδες αγορές, και δεν θέλει να κλειστείς σε ένα coworking space, πιστεύοντας ότι θα γίνεις ο επόμενος Steve Jobs….
Οι ιδρυτές του dishtip (TipSense LLC, WeatherBonk και AppCrawlr.com) είναι startups που αντι να βάλουν τα φράγκα στην τσέπη και να τα “φάνε”, επένδυσαν σε νέα προϊόντα καινοτομίας όπως αυτό. Προσέξτε τώρα ακόμη ένα ωραίο. Το όνομα TipSense είναι μια πλατφόρμα, έτοιμη (προς πώληση…άντε) που δίνει εκπληκτικές δυνατότητες search, recommendation, rendering models, συνόψεις, διαμόρφωση περιεχομένου βάσει κριτηρίων και εύρεση οργανωμένων δεδομένων (big!). Ελληνιστί λέγεται “next generation content discovery and knowledge extraction platform”.