Πηγή: fortunegreece.com, του Κώστα Φαρμάκη
Πριν από λίγες ημέρες σας παρουσιάσαμε τις 15 φράσεις που κανένας μάνατζερ δεν πρέπει να λέει επειδή αποξενώνουν τους συνεργάτες και βλάπτουν τις δουλειές. Σειρά έχουν οι ατάκες που λένε οι εργαζόμενοι. Φράσεις όπως «Δεν είναι δουλειά μου», «κανείς δεν μου είπε να το κάνω» κ.λπ.. Αυτές που εκνευρίζουν τον προϊστάμενο, δυσαρεστούν τους συνεργάτες και, τελικά, σας στέλνουν σπίτι σας.
Ο Dave Kerpen είναι ιδρυτής αρκετών εταιρειών και σήμερα είναι CEO στη Likeable Local, εταιρεία εφαρμογών social media για μικρές επιχειρήσεις, και συνέταιρος στη Gen Y Capital Partners, εταιρεία VC που υποστηρίζει επιχειρηματίες κάτω των 30 ετών.
Πριν από λίγες ημέρες ρώτησε CEOs μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων τι είναι αυτό που, κατά τη γνώμη τους, είναι το χειρότερο που ένας υπάλληλος μπορεί να πει στους προϊσταμένους του. Δημοσίευσε τις απαντήσεις τους στην προσωπική του σελίδα στο LinkedIn.
1. «Το κάνω μόνο για τα λεφτά»
Κανείς δεν θέλει να έχει συνεργάτη έναν άνθρωπο που είναι έτοιμος να εγκαταλείψει την ομάδα -παίρνοντας μαζί του, ενδεχομένως, πελάτες και εταιρικά μυστικά- στον πρώτο τυχόντα που θα του προσφέρει λίγα περισσότερα χρήματα. Ακόμα και αν το πιστεύετε αυτό, μην το εκστομίσετε. Θα έχετε δώσει μια πρώτης τάξεως αφορμή να σας απομακρύνουν με την πρώτη ευκαιρία.
2. «Μα δεν μου είπατε να το κάνω»
Όταν κάτι είναι σημαντικό, επείγον ή προκύπτει απρογραμμάτιστα, πρέπει να γίνεται. Αν χρειάζεται εντολή προϊσταμένου τότε κάποιος έπρεπε να τον ενημερώσει. Αν μάλιστα η αιτία που δεν σας ανέθεσαν να το κάνετε είναι επειδή ποτέ δεν ενημερώσατε, τότε έχετε δύο προβλήματα αντί για ένα.
3. «Προτιμώ να μου δώσεις κάτι εύκολο»
Όποιος κυνηγά επίτηδες τα εύκολα πρότζεκτ που δεν θέλουν πολλή προσπάθεια, είναι επαγγελματίας που δεν ενδιαφέρεται για τη βελτίωσή του – αφού αυτή έρχεται μόνο μέσα από τις δυσκολίες και τις προκλήσεις. Όταν το διαλαλεί κιόλας, ενημερώνει τους πάντες ότι δεν ενδιαφέρεται για την καριέρα του και θα ήθελε να είναι στο ίδιο γραφειάκι κάνοντας τα ίδια εύκολα πράγματα σε όλη του τη ζωή. Κρίμα που δεν θα μακροημερεύσει.
4. «Αυτό θα μας πάρει πολύ χρόνο»
Συχνά οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να δουν τα προφανή οφέλη μιας χρονοβόρας διαδικασίας που θα γίνει μία φορά, αλλά θα γλιτώσει πολύ χρόνο στο μέλλον. Οι προϊστάμενοι εκλαμβάνουν τις διαμαρτυρίες ως γκρίνια και δεν το εκτιμούν καθόλου. Επίσης, για κάθε χρονοβόρα διαδικασία υπάρχει πιθανότατα ένα εργαλείο που την κάνει γρηγορότερα (δεν είστε ο πρώτος που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα). Βρείτε το και γίνετε ο ήρωας της ημέρας.
5. «Δεν θα έπρεπε να είμαι εδώ»
Ποτέ δεν πρέπει να παραπονιέστε για τη δουλειά σας. Αν κάτι πάει στραβά βρείτε έναν τρόπο να το φτιάξετε, αν κάτι πάει πάρα πολύ στραβά, φύγετε. Αν τα χρήματα είναι καλά τότε ίσως σας «αποζημιώνουν» για τον εκνευρισμό. Δείτε τα θετικά και μην ξεσπάτε τα νεύρα στους διπλανούς ή, ακόμα χειρότερα, στον προϊστάμενο. Αν έχετε βρεθεί στη λάθος δουλειά, με λίγα χρήματα και κακό αφεντικό, τότε ίσως δεν φταίει η δουλειά, αλλά οι επιλογές σας.
6. «Αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο»
Από τις φράσεις που «ανάβουν τα λαμπάκια» περισσότερο από κάθε άλλη. Αντικαταστήστε τη με «Πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ, αλλά μπορεί να χρειαστώ βοήθεια» ή «θέλω πάρα πολύ να το κάνω, θα μου δώσετε κάποιες πρώτες κατευθύνσεις;». Ο προϊστάμενος δεν θέλει να ακούει προβλήματα, αλλά λύσεις και καλή διάθεση. Άλλωστε, αν ήταν εύκολο θα το έκαναν όλοι.