Πηγή: neopolis.gr
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως είμαστε η γενιά της επιχειρηματικότητας. Σε όσες έρευνες γίνονται, τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, αποδεικνύεται πως όλοι οι νέοι ονειρεύονται να είναι αφεντικά του εαυτού τους και όχι υπάλληλοι. Και ενώ έχουμε γαλουχηθεί σε αυτή την ιδέα και προοπτική έρχεται η οικονομία του σήμερα η οποία δεν μπορεί να απορροφήσει τις γνώσεις και την όρεξη που μας διακατέχει.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως ο ενθουσιασμός, η ενέργεια και μία καλή ιδέα θα μας οδηγήσουν στην πηγή με το νερό. Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν είναι κάτι που ταιριάζει σε όλους ακόμη κι αν έχει 10 μεταπτυχιακά και 8 διδακτορικά. Κάτι που φαντάζει η τέλεια ιδέα, μπορεί να μην είναι τίποτα παραπάνω από μία αποτυχία. Μπορεί όμως να είναι και το εφαλτήριο της επιτυχίας αρκεί να αποφύγεις ορισμένα λάθη.
Ακολουθεί μία λίστα με τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι ιδρυτές των startups και δεν καταφέρνουν να φτάσουν εκεί που θα ήθελαν και που πιθανώς να άξιζαν. Αν θέλεις να δεις πως είναι να καταστρέφεις την εταιρεία σου απλά ακολούθησε τις οδηγίες που είναι με έντονα γράμματα:
1. Λάθος τρόπος επικοινωνίας εντός της εταιρείας
Σου ήρθε μία τρομερή ιδέα μέσα στα άγρια χαράματα; Στέλνεις κατευθείαν email στους συνεργάτες σου; Εντόπισες κάποιο σοβαρό πρόβλημα στο γραφείο; Τους καλείς όλους σε meeting.
Και κάπου εδώ ξεκινάει το λάθος. Δυστυχώς, οι άνθρωποι δε διαβάζουν τα mail τους και το μυαλό τους ταξιδεύει αλλού στα meeting. Φυσικά, υπάρχουν στιγμές που δε μπορείς να αποφύγεις τίποτα από τα δύο. Φρόντισε όμως να τα κάνεις μόνο όταν είναι απαραίτητα και να δείχνεις έτσι σεβασμό στον χρόνο και το ωράριο των συνεργατών σου.
2. Ενοικίαση μεγάλων γραφείων για να εντυπωσιαστεί ο επενδυτής
Η εταιρεία χρειάζεται μία σημαντική επένδυση; Εντυπωσίασε τους υποψήφιους επενδυτές σου με ένα απίθανο γραφείο σε «μαγαζί-γωνία» του κέντρου της πόλης.
Το σκέφτονται πολλοί. Αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από την εντύπωση ότι η εμφάνιση είναι τα πάντα. Είναι σίγουρα σημαντική αλλά όχι τα πάντα! Το να νοικιάζεις γραφεία τη στιγμή που μπορείς πολύ εύκολα να δουλέψεις από το σπίτι σου ή από την καφετέρια της γειτονιάς δεν είναι τίποτα περισσότερο από …χαμένα λεφτά! Ένας επενδυτής κοιτάζει και μετράει κάθε λεπτομέρεια. Και ένα άχρηστο γραφείο σημαίνει ότι τα χρήματά του δε θα αποδώσουν στο 100%. Άρα οι πιθανότητες να συμφωνήσει μειώνονται δραματικά. Αυτό θέλεις;
3. Υπόσχεσαι πολλά
«Φυσικά, το website σας θα είναι έτοιμο στο τέλος του μήνα. Κανένα πρόβλημα, μπορούμε να προσθέσουμε όλα αυτά που ζητήσατε μέσα σε μερικές ημέρες!»
Θεωρείς ότι κάποια υποχρέωσή σου θα σου πάρει μία εβδομάδα; Πες ότι διαρκέσει δύο. Θα χρειαστείς 500€ για ένα project; Υπολόγισε 600€ ή ακόμη και 700€. Δε θέλεις ποτέ ο πελάτης σου να μείνει δυσαρεστημένος από εσένα. Αν περιμένει αποτελέσματα αύριο και θα τα έχει μεθαύριο τότε θεωρείσαι και είσαι αποτυχημένος. Αν τα θέλει αύριο και του τα δώσεις σήμερα τότε θα είσαι φοβερός. Κατάλαβες πως πρέπει να κινηθείς;