Πολύ συχνα οι άνθρωποι όταν έχουν μία καλή ή ακόμη και καινοτόμο ιδέα καταβάλλονται από φόβο και αμφιβολία για το εάν τελικά η ιδέα αυτή θα «δουλέψει». Το πρώτο λοιπόν ζήτημα που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Δεν μπορεί να δεχθεί άμεσα πως κάτι είναι καινοτόμο και μοιραία πανικοβάλλεται με το μέλλον. Αυτό που οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν για αρχή είναι να αφήσουν την ίδια τους την ιδέα να «αναπνεύσει» και να «τρέξει» ώστε να δουν και να συγκρίνουν αργότερα τα αποτελέσματα.
Τα πέντε λοιπόν στάδια τα οποία συνήθως περνά μία ιδέα είναι όπως περιγράφονται πιο κάτω:
Ενθουσιασμός
Πολλοί επιχειρηματίες δαπανούν πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα της επαγγελματικής τους ζωής αναζητώντας μία ιδέα που θα τους δώσει μεγάλη ώθηση και θα τους βγάλει ουσιαστικά στον «αφρό» της επιχειρηματικότητας. Για κάποιους η στιγμή αυτή έρχεται και τότε γεμίζουν από χαρά και ενθουσιασμό. Και φυσικά όλο αυτό είναι απόλυτα λογικό καθώς η έλευση μίας καινοτόμου ιδέας είναι άμεσα συνδεδεμένη ειδικά στην επιχειρηματικότητα με ελπίδες για κέρδη, ανέλιξη και επιτυχία. Καλό είναι τις στιγμές αυτού του είδους οι άνθρωποι να τις απολαμβάνουν καθώς είναι κινητήριος δύναμη για το μέλλον.
Εξερεύνηση
Πόσες και πόσες ιδέες δεν έχουμε κατά καιρούς εμείς οι ίδιοι απορρίψει χωρίς καν να δοκιμάσουμε, με το πρόσχημα πως είναι απίθανο να δουλέψουν και πως δεν είναι καν ρεαλιστικές. Πριν καταλήξουμε σε οποιοδήποτε συμπέρασμα θα πρέπει να δώσουμε μία «σωστή ευκαιρία» στις ιδέες μας καθώς η αρχική τους μορφή όντως μπορεί να μην ικανοποιεί τις ανάγκες μας. Η μετεξέλιξή της ιδέας μας όμως μπορεί να είναι ένα ιδανικό σενάριο που στην αρχή δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε. Ποτέ μην απορρίπτετε κάτι πριν το δείτε και το εφαρμόσετε διεξοδικά.
Αμφιβολία και φόβος
Η επιχειρηματικότητα έχει κυρίως δύσκολες στιγμές. Στιγμές που μπορεί τα πράγματα να μην πηγαίνουν καλά. Στιγμές που όλα δείχνουν να είναι στο λάθος δρόμο. Αλλά τελικά μήπως αυτό συμβαίνει γιατί η επιχειρηματικότητα είναι κομμάτι της ίδιας της ζωής; Ο φόβος και η αμφιβολία στις δύσκολες στιγμές είναι ο χειρότερος σύμβουλος για κάθε άνθρωπο και επιχειρηματία. Η δύσκολη στιγμή, είναι στιγμή για συμβουλές, βοήθεια και δράση και όχι ώρα για ηττοπαθή στάση.