Στον αντίποδα της μιζέριας, της γκρίνιας και της απογοήτευσης η διήμερη εκδήλωση της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προοπτικής ανάπτυξης και θετικής ενέργειας.
Με μήνυμα «Αναστατώνουμε την Ελλάδα» και με επιτυχία πέρα από κάθε προσδοκία – πάνω από 2.000 επισκέπτες – έκλεισε το Σαββατοκύριακο 23 & 24 Νοεμβρίου η εκδήλωση για την νέα επιχειρηματικότητα «Disrupt, Startup, ScaleUP» που διοργάνωσαν οι Industry Disruptors – Game Changers (ID–GC). Οι 5 ζωντανοί διαγωνισμοί ανάδειξαν συνολικά 14 νικητές ανάμεσα στις 50 νεοφυείς επιχειρήσεις που πήραν μέρος, οι οποίοι κέρδισαν συνολικά 465.000€, ενώ οι διεθνείς ομιλητές έθεσαν καίρια ζητήματα για την ανάπτυξη του οικοσυστήματος της νεανικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Στα 20 θεματικά – πρακτικά εργαστήρια που έτρεξαν παράλληλα η συμμετοχή ήταν τεράστια πάρα τις δύσκολες καιρικές συνθήκες τις Κυριακής. Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στα εργαστήρια διεξάχθηκε και ένα για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και το δικαίωμα αλλά και τις ευκαιρίες που έχουν για να επιχειρούν. Το εργαστήρι παρακολούθησε και ο Στέλιος Κιμπουρόπουλος αναδεικνύοντας ακόμη μια φορά την δύναμη και το όραμα του αλλά και τις πολυσχιδής δραστηριότητες του.
Οι διεθνής ομιλητές μίλησαν με τα θερμότερα λόγια για την διοργάνωση και κυρίως για το πραγματικό ταλέντο που βρίσκεται στην χώρα. Ειδικότερα ο Thom Rhue, Αντιπρόεδρος του Kauffman Foundation κατάταξε την εκδήλωση ανάμεσα στις 5 καλύτερες από τις 140 χώρες που πραγματοποιείται η Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηριχθεί διεθνώς η προσπάθεια που κάνει η Ελλάδα και τα νέα παιδιά. Στον ίδια λογική ήταν και ο Αντρέας Αντωνόπουλος, που λείπει πάνω από 15 χρόνια από την χώρα και δεν πίστευε ότι στην Ελλάδα θα μπορούσε να υπάρχει τέτοια δυναμική και καινοτομία. «Η χθεσινή εκδήλωση ήταν πιο δυνατή από πάρα πολλές που έχω υπάρξει ομιλητής στο Σαν Φραντσίσκο και το Σαν Χοσέ. Το πιο σημαντικό αν θέλετε που πέτυχαν οι industry disruptors και δεν το περίμενα ποτέ ήταν ακόμη και για μένα η σημαντική ευκαιρία συνεργασιών που προέκυψε στο πλαίσιο του συνεδρίου».
Ο Μιχάλης Στάγκος διοργανωτής της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας και της διήμερης εκδήλωσης δήλωσε «Ήταν μια εκδήλωση γεμάτη από ταλέντο, γνώση, έμπνευση και κόσμο. Κάποια από καλύτερα μυαλά της Ελλάδας, επενδυτές, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκοί βρέθηκαν για πρώτη φορά κάτω από μια κοινή στέγη και συνομίλησαν. Το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο έκλεισαν συμφωνίες, έγιναν ραντεβού, έγιναν επαφές, έγινε εκείνη η μαγική χημική ένωση που παράγει την καινοτομία. Η άλλη Ελλάδα είναι εδώ και διψάει να κάνει πράγματα, να μάθει και να προχωρήσει μπροστά. Αποδείξαμε μέσα σε 10 μήνες ως industry Disruptors – Game Changers (ID–GC) ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν και από κάτω προς τα πάνω και δεν χρειάζεται να περιμένουμε κανέναν να μας δείξει το δρόμο. Τώρα όμως πλέον χρειαζόμαστε ακόμη περισσότερο την στήριξη του ιδιωτικού τομέα και βεβαίως κάποια βήματα στήριξης και από την πολιτεία – που ειρήσθω εν παρόδω ήταν επί της ουσίας απούσα – για να μεγαλώσει και να ολοκληρωθεί η θετική ανατροπή που επιδιώκουμε για την χώρα».
Οι διαγωνισμοί και οι νικητές
Συγκεκριμένα το Reinspiring Greece from the Youth UP, ο διαγωνισμός που δημιουργήθηκε από την εταιρία τροφίμων GAEA συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, την RSM International την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή και τους ID–GC βράβευσε 8 νικητές με 200.000€ συν 200.000€ χαμηλότοκο δάνειο, καθώς και υπηρεσίες καθοδήγησης και υποστήριξης.Στην πρώτη θέση ισοβάθμησαν η Family Farm στοχεύει στην εξαγωγή στη Μ. Βρετανία προϊόντων εκλεκτής ποιότητας, όπως όσπρια και ρύζι με τον χαρακτηρισμό ΠΟΠ και η Radiki έχει ως αντικείμενο την πώληση χόρτων, ελαιολάδου, τραχανά και αποξηραμένων φρούτων εντός Ελλάδας, με στόχο την εξάπλωση της δραστηριότητάς τους στις διεθνείς αγορές. Στην Τρίτη θέση η Chipples– πατατάκια με βάση το ξινόμηλο & φρούτα σε ατομική συσκευασία. Στην τέταρτη ισοβάθμησαν οι Creative Bees που εστιάζει στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων μελισσοκομικών προϊόντων και η Golden Black– μιας μικρής εξωστρεφούς παραγωγικής μονάδας, η οποία θα καλλιεργεί, μεταποιεί και θα τροφοδοτεί με συσκευασμένη και επώνυμη βιολογική Κορινθιακή σταφίδα “Σκιάς”, τα καλύτερα σημεία πώλησης του πλανήτη. Στην έκτη θέση η daphnis & cloe που εξειδικεύεται στην πώληση αρωματικών βοτάνων διεθνώς. Στην έβδομη θέση η demetra pies– με παραδοσιακές χωριάτικες πίτες στις ΗΠΑ και τέλος στην όγδοη θέση η Of Dreams and Knowledge που εστιάζει στην παραγωγή της πρώτης Αφρόκρεμας Βιολογικού Αγουρελαίου, του σπανιότερου και ωφελιμότερου χυμού της ελιάς.
Το Innovation Project, o διαγωνισμός του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Εταιριών Ελλάδος και των ID–GC που εστιάζει στην υγεία ανάδειξε 3 νικητές που κέρδισαν 25.000 ο πρώτος, 15.000 ο δεύτερος και 10.000 ο τρίτος. Το πρώτο βραβείο κέρδισε η ΜΙR.I.AM– διαγνωστικό τεστ για 48 διαφορετικούς τύπους καρκίνου. Το δεύτερο βραβείο κέρδισε η PNEUMO PROJECT, ένα πρακτικό σπιρόμετρο το οποίο συνδέεται με smartphone το οποίο δίνει την δυνατότητα στον χρήστη πραγματοποίησης πλήρους σπιρομέτρησης και αποστολή των δεδομένων μέσω διαδικτύου στον θεράποντα ιατρό. Ενώ το τρίτο βραβείο κέρδισε η PNEUMOGENESIS με αντικείμενο τη χρήση βλαστικών κυττάρων για τη θεραπεία ανίατων πνευμονικών παθήσεων.
Σκοπός είναι η μελέτη, η προώθηση και η χρήση των πολυδύναμων βλαστικών κυττάρων (stem cells), τα οποία απομονώνονται με την διαδικασία της λιποαναρρόφησης από τον ίδιο τον ασθενή, για τη θεραπεία ανίατων παθήσεων με έμφαση στα νοσήματα του αναπνευστικού.
Στον διεθνή διαγωνισμό των ID–GC “Get in the Ring” νίκησε η Truckbird για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας, μία ηλεκτρονική εφαρμογή η οποία αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των αποστολέων αγαθών και των μεταφορέων δημιουργώντας μια ηλεκτρονική αγορά φορτίου σε πραγματικό χρόνο. Στο εθνικό σκέλος του διαγωνισμού κέρδισε το Offerial χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και υπηρεσίες αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Το Offerial – Αυξάνει τις απευθείας κρατήσεις στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων, μέσω εξατομικευμένων προσφορών.
Αντίστοιχα στον διαγωνισμό για τις δημιουργικές βιομηχανίες “Creative Business Cup” νικητής για να μας εκπροσωπήσει στο εξωτερικό αναδείχτηκε η Geographical, μία ταξιδιωτική πλατφόρμα που συνδυάζει την ταξιδιωτική με την γευστική εμπειρία για τον χρήστη στην Ελλάδα. Στο εθνικό σκέλος νίκησε το ClioMuse όπου επίσης κέρδισε χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και πακέτων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Η Clio Muse είναι ένα εργαλείο αφήγησης “ιστοριών” με δυνατότητες συλλογής στατιστικών στοιχείων για Πολιτιστικά Ιδρύματα (μουσεία, εκθεσιακούς χώρους, κλπ), με σκοπό να ξεναγήσει, να διασκεδάσει και να επιμορφώσει τους επισκέπτες τους μέσω λειτουργιών gamification, βαθμολόγησης και κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, στον διαγωνισμό για την ενέργεια και τις καθαρές μορφές ενέργειας “CleanTech Open” νικητής για να μας εκπροσωπήσει στο εξωτερικό αναδείχτηκε η Glonatech, μία εταιρεία που παράγει οικολογική μπογιά από νανοτεχνολογία που μπορεί να εφαρμοστεί σε πλαστικά, δομικά υλικά, ηλεκτρονικά, αθλητικούς εξοπλισμούς, αεροπορική και διαστημική βιομηχανία κ.ά. Στο εθνικό σκέλος νίκησε η Metis όπου επίσης κέρδισε χρηματικό έπαθλο 5.000€, καθώς και πακέτων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αξίας 3.200€ από την Vodafone και υπηρεσίες συμβουλευτικής από την ICAP. Η Μetis αναπτύσσει καινοτόμες ανακυκλώσιμες επιφάνειες (κατάθεση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας) με πρώτη ύλη τα νεκρά φύλλα των φύκιων Poseidonia Oceanica κατασκευασμένες με 100% φυσικά υλικά. Οι επιφάνειες αυτές έχουν δυνατότητα εφαρμογής σε πολλούς κλάδους (μόδα, ταπετσαρία, έπιπλο, φωτισμός) και στόχο να μειώσουν την χρήση συμβατικών πρώτων υλών.
Υποστηρικτές της εκδήλωσης ήταν οι :
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΦΕΕ), GAEA, CONSOLIDATED CONSTRACTORS COMPANY (CCC), VODAFONE, ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΣΕΤΕ),I- BANK- NBG Group, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ (ΕΣΥΝΕ), ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ (EEKT), I-SQUARE, NESPRESSO, CORRECT, ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΗΘΟΠΟΙΙΑ, BOUTARI, CHIQUITA, INNEWS, BLANK!URBAN SPACE, GLOVO, POOF-O-MANIA, IQBILITY, ΛΟΥΞ, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ATHENS CONVETION & VISITORS BUREAU, KLM, EGG, MILITOS, ΑΕΛΙΑ, ACADEMY OF ENTREPRENEURSHIP, KNOWL, CIRCUS DAYZ, E-FOOD.GR, EDWARDS, ICAP, S.PELLEFRINO, PERRIER, ΚΟΡΠΗ
Χορηγοί Επικοινωνίας ήταν οι:
ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΣΚΑΪ, ΜΑD, MAD RADIO, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΝΕΤ.GR, INTERNATIONAL NEW YORK TIMES-KATHIMERINI ENGLISH EDITION, FREE SUNDAY, FORTUNE GREECE.COM PROTAGON.GR, ΑΘΗΝΑ 9.84, EPIXEIRO.GR, EURO2DAY, EMEA.GR, EMEASTARTUPS, REPORTER.GR, IATRONET, MARKETING WEEK, AGRONEWS, HEALTH DAILY, MY CAMPUS.GR, STARTUP.GR, DEASY.GR, ART.MAG, GET BUSY.GR, E-GO.GR, ELCULTURE.GR, IQ MAGAZINE, ETHOS MEDIA, PH.B, XPAT ATHENS.COM, ENERGYPRESS, PALO.GR, 7IMERES, SINRADIO, ATHENS VOICE, METROPOLIS, SKYWALKER, NAYTEΜΠΟΡΙΚΗ