του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ
Με την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς να έχει ήδη ξεκινήσει, η αύξηση της κίνησης σε μπαρ, καφετέριες, εστιατόρια και λοιπά καταστήματα εστίασης είναι αναμενόμενη, ακόμη και σε αυτή την περίοδο της κρίσης. Μία λύση που φιλοδοξεί να βοηθήσει κάθε επιχειρηματία στο χώρο της εστίασης όχι απλώς να διαχειρισθεί την αυξημένη πελατεία του τις επόμενες ημέρες, αλλά να εξοπλισθεί με ένα αξιόπιστο σύστημα παραγγελιοληψίας και οργάνωσης του σημείου των τελικών πωλήσεών του έχει αναπτυχθεί από την τεχνολογική startup JuicyBar App.
Το JuicyBar App είναι μία εφαρμογή που προσφέρει ταυτόχρονα δύο λειτουργίες στους πελάτες-χρήστες της: ασύρματη παραγγελιοληψία και διαχείριση του καταστήματος, ένας συνδυασμός μοναδικός για τις αντίστοιχες ελληνικές λύσεις, όπως αναφέρει η Μαργαρίτα Δόμπα, υπεύθυνη επικοινωνίας και εμπορική σύμβουλος της εταιρείας, κατά την επίσκεψη του EMEAgr στα γραφεία του JuicyBar App.
Η εφαρμογή διαθέτει τέσσερα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει και να “διαταράσσει” τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε μέχρι σήμερα η τεχνολογικά υποστηριζόμενη παραγγελιοληψία σε ένα καφέ ή μπαρ:
– PDA vs. Apple: Η ασύρματη παραγγελιοληψία μέχρι σήμερα γίνεται με τα PDAs, τις διαδομένες συσκευές με τα “πενάκια” στις οποίες οι σερβιτόροι “χτυπούν” την παραγγελία κάθε τραπεζιού. Οι συσκευές αυτές, σε πολλές περιπτώσεις, αποδεικνύονται ακριβές, προβληματικές, απαιτούν πολύωρες επαναφορτίσεις των μπαταριών τους, ενώ δεν λείπουν οι φορές που χαλούν τελείως, με αποτέλεσμα οι σερβιτόροι να επιστρέφουν στο κλασσικό “χαρτάκι”.
Η JuicyBar App είναι μία iOS εφαρμογή, δηλαδή ανεπτυγμένη ειδικά για να χρησιμοποιείται με τις συσκευές της Apple. Ο καταστηματάρχης μπορεί να εγκαταστήσει και να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή στο iPhone, το iPad ή το iPod του και να εξοπλίσει τους υπαλλήλους του με αντίστοιχες συσκευές, οι οποίες εκτός από το αξεπέραστο design της αμερικανικής εταιρείας, συνεπάγονται χαμηλότερο μέσο κόστος αγοράς, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και περισσότερη αξιοπιστία στη χρήση της οθόνης αφής, μειώνοντας δραστικά το χρόνο της παραγγελιοληψίας.
Εσωτερικοί servers vs. cloud:
Τα συστήματα παραγγελιοληψίας λειτουργούν μέχρι σήμερα με έναν εσωτερικό στο κατάστημα server, δηλαδή έναν υπολογιστή ο οποίος συνδέεται στο διαδίκτυο, καταγράφει και μεταδίδει τις παραγγελίες. Η “ελευθερία” για τον καταστηματάρχη είναι ουσιαστικώς ανύπαρκτη, καθώς είναι αναγκασμένος να παρακολουθεί τις αναφορές και τα στατιστικά για την κίνηση του χώρου μέσα από τον υπολογιστή του καταστήματος, ενώ τίθενται και ζητήματα ασφάλειας των δεδομένων, αφού ο υπολογιστής χρησιμοποιείται και για άλλες εργασίες ή από άλλα πρόσωπα εντός του καταστήματος.
Η JuicyBar App λειτουργεί στο “cloud”, δεν απαιτείται δηλαδή εξοπλισμός όπως υπολογιστής για τη λειτουργία της εφαρμογής, παρά μόνο σύνδεση στο διαδίκτυο. Η παραγγελιοληψία και τα δεδομένα αποθηκεύονται κατευθείαν στον “Ιστό”, μέσω της εφαρμογής, και ο καταστηματάρχης έχει πρόσβαση στα στατιστικά της επιχείρησής του σε όποιο σημείο και αν βρίσκεται, ενώ μπορεί να παρακολουθήσει σε τρέχοντα χρόνο την κίνηση του μαγαζιού του, ακόμη και αν δεν βρίσκεται εκεί.