1. Υπηρεσίες outsourcing
Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι κοστίζει αρκετά για να βρει και να προσλάβει κάποιος έναν νέο εργαζόμενο. Και από την στιγμή που έχετε προσλάβει ένα νέο υπάλληλο, θα πρέπει να υπολογίσετε τον χρόνο και τα χρήματα για την εκπαίδευση, τον χρόνο διακοπών και την ασφάλιση. Ως αποτέλεσμα, πολλές επιχειρήσεις στρέφονται προς το outsourcing, που περιλαμβάνει την πρόσληψη ειδικευμένων επαγγελματιών, που εργάζονται είτε στα γραφεία σας είτε εξ αποστάσεως. Μερικοί από τους καλύτερους επαγγελματίες βρίσκονται στην σημερινή αγορά εργασίας και επιλέγουν να εργάζονται για τον εαυτό τους. Με αυτό τον τρόπο, δεν χρειάζεται για παράδειγμα να κρατήσετε έναν γραφίστα και σχεδιαστή ιστοσελίδας για πλήρη απασχόληση στην μισθοδοσία σας. Με τη χρήση outsourcing για το μάρκετινγκ ή τις ανάγκες της τεχνολογίας κυρίως, θα είστε σε θέση να μειώσετε τις δαπάνες σας ουσιαστικά.
2. Ζητήστε εκπτώσεις από τους προμηθευτές σας
Πάρτε πρωτοβουλία και ζητήστε εκπτώσεις από τους προμηθευτές σας. Μην ζητήσετε κάτι συγκεκριμένο και αφήστε αυτούς να αναφερθούν πρώτοι σε νούμερα. Θα εκπλαγείτε από το ποσοστό που θα ακούσετε, που μπορεί να είναι και μεγαλύτερο από αυτό που θα ζητούσατε εσείς οι ίδιοι! Όλα τα προηγούμενα ισχύουν φυσικά και για το ενοίκιο του γραφείου σας, με το οποίο θα σας πρότεινα να ξεκινήσετε κιόλας.
3. Παίρνετε προσφορές
Μην αμελείτε να παίρνετε προσφορές για οποιαδήποτε νέα αγορά κάνετε ή και για υπηρεσίες φυσικά. Ακόμα και σε μια αγορά που μπορεί να θεωρείτε ότι γνωρίζετε καλά τις τιμές, η συζήτηση και γνωριμία με νέους προμηθευτές – παρόχους υπηρεσιών μόνο κέρδος μπορεί να έχει για εσάς. Πιθανόν να ανακαλύψετε νέα προϊόντα και υπηρεσίες σε παρόμοια πακέτα προσφορών.
4. Ηλεκτρονική τιμολόγηση
Εξοικονομείστε αρκετά χρήματα εφαρμόζοντας ηλεκτρονική τιμολόγηση. Θα έχετε μεν ένα αρχικό κόστος, αλλά μεσοπρόθεσμα θα γλυτώσετε πολλά από την κατάργηση των εξόδων εκτύπωσης, αποστολής, αρχειοθέτησης και φυσικά της συνολικής διαχείρισης. Μην ξεχνάτε φυσικά και το κύρος που σας προσδίδει στους πελάτες σας η αποστολή των τιμολογίων με email αντί για την κλασική αλληλογραφία.
5. Social Media
Οι καταναλωτές πρέπει να ακούσουν το διαφημιστικό σας μήνυμα κατά μέσο όρο επτά φορές πριν εξετάσουν την αγορά του προϊόντος σας. Και αν πληρώνουν για την παραδοσιακή διαφήμιση, όπως έντυπα, τηλεόραση, ή ραδιόφωνο τότε ο διαφημιστικός προϋπολογισμός σας μπορεί να ξεφύγει πολύ γρήγορα.
Αρχίστε αμέσως να εμπλέκεστε με τα social media. Δεν απαιτεί καμία οικονομική δαπάνη για να ανοίξει μια επιχείρηση στο Facebook, στο Twitter, στο Linkedin ή στο Google+ λογαριασμό, και το ποσό που μπορείτε να εξοικονομήσετε από έξοδα παραδοσιακής διαφήμισης θα ξεπεράσει το 50%.
6. Κάντε προϋπολογισμό
Δημιουργήστε στο τέλος του έτους έναν προϋπολογισμό δαπανών (και εσόδων) με βάση τα ιστορικά στοιχεία που έχετε και τις ανάγκες που προγραμματίζετε για την νέα χρονιά. Προσπαθήστε να το τηρήσετε και πάντα να παίρνετε αποφάσεις υπολογίζοντας και αυτόν τον παράγοντα. Σε μια επιχείρηση ο προϋπολογισμός που τηρείται καθημερινά, μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο για τη μείωση του κόστους της.
7. Ticket restaurant
Δώστε στους εργαζόμενους σας ticket restaurant αντί για αύξηση ή για επιβράβευση. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να παίρνουν έως και 130 ευρώ τον μήνα επιπλέον, χωρίς τις δαπάνες των ασφαλιστικών εισφορών και της φορολόγησης, για εσάς και τους υπαλλήλους σας.
8. Μείωση ταξιδίων
Αποφύγετε να ταξιδεύετε με έξοδα της εταιρείας, εκτός αν είναι πραγματικά απαραίτητο. Σε μικρές επιχειρήσεις ο ταξιδιωτικός προϋπολογισμός μπορεί να είναι μια πραγματικά δαπανηρή υπόθεση. Χρησιμοποιήστε το skype ή παρόμοιες υπηρεσίες όσο είναι αυτό δυνατόν, ειδικά σε αντικατάσταση συναντήσεων μεταξύ των υπαλλήλων της εταιρείας σας, που εργάζονται σε διαφορετικές πόλεις και καταστήματα.
Κώστας Παπανίκος
i-Profit Financial Services