Ένα απ’ τα σημαντικότερα κομμάτια της δουλειάς σου είναι οι διαδικασίες που αφορούν στη διαχείριση των πελατών και των οικονομικών σου. Μια από αυτές τις διαδικασίες είναι και τα συμφωνητικά.
Πριν προχωρήσεις σε μια συμφωνία με κάποιον πελάτη θα πρέπει να γνωρίζεις τις ανάγκες του. Εξίσου σημαντικό όμως είναι το να γνωρίζεις πώς μπορείς να διασφαλίσεις καλύτερα τη δουλειά σου.
Κάποιες συμβουλές όσον αφορά στο θέμα της διασφάλισης της θέσης σου είναι:
1. Αναγνώρισε τις ανάγκες που θέλεις να καλύψεις και φρόντισε να διατυπώνονται επαρκώς και στο συμβόλαιο. Λάβε υπόψη σου τις εξειδικευμένες ανάγκες που μπορεί να έχει το έργο που έχεις αναλάβει για το συγκεκριμένο πελάτη σου. Κάποιες απ’ αυτές τις λεπτομέρειες που θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου είναι:
- Η διαδικασία της εργασίας/ μεθοδολογία
- Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσεις
- Τη διάρκεια της προετοιμασίας του έργου
- Το κόστος και οι δαπάνες του έργου
- Πόσα άτομα θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση του έργου (σε περίπτωση που έχεις κάποιους εξωτερικούς συνεργάτες)
2. Διευκρίνισε τους όρους και δεσμεύσου σ’ αυτούς 100%. Κάποια απ’ αυτά που θα πρέπει να διευκρινίσεις είναι:
- Ημερομηνία παράδοσης έργου σε συνδυασμό με άλλες εργασίες σου
- Κόστη
- Όροι πληρωμής
3. Κατάλαβε τον τρόπο που εργάζεται ο συνεργάτης/ πελάτης σου κάνοντας έρευνα σχετικά με παλαιότερες συνεργασίες του.
4. Φρόντισε να επικοινωνήσεις σωστά και ειλικρινά καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας σας. Εξήγησε ποια είναι η ουσία του συμβολαίου και γιατί χρειάζεσαι τη διασφάλιση.
5. Προώθησε στον πελάτη σου όλα τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας σου και ενημέρωσέ τον για τις ώρες που είσαι διαθέσιμος για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το έργο που έχεις αναλάβει.
Για περισσότερες πληροφορίες διάβασε τα παρακάτω άρθρα:
- Το άρθρο του O-Desk με τίτλο «Negotiations101» παρακινεί τους ελεύθερους επαγγελματίες να βάζουν κανόνες και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη.
- Το άρθρο του lifehacker παρουσιάζει 5 συμβουλές για να διαπραγματεύεσαι καλύτερα τη δουλειά σου
Η ομάδα του Orbi,