Οκτώ μύθους για την ελίτ των κροίσων επιχειρεί να καταρρίψει το Wealth X Institute, υποστηρίζοντας ότι τα περισσότερα στερεότυπα που σχετίζονται με αυτή τη μικρή ελιτ είναι λανθασμένα.
Αναλυτικά τα στερεότυπα:
1. Ότι κληρονόμησαν τα χρήματά τους από τους προγόνους τους
Μόλις το 16% κληρονόμησε την περιουσία του ενώ το 65% είναι αυτοδημιούργητοι.
2. Είναι όλοι επενδυτικοί τραπεζίτες
Μπορεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας να είναι η μεγαλύτερη κατηγορία όσον αφορά τα επαγγελματα των πλουσίων ωστόσο μόλις το 19% έχει ως κύρια πηγή εισοδήματος το συγκεκριμένο επάγγελμα.
3. Οι κροίροι έχουν σπουδάσει στα καλύτερα σχολεία
Μόλις το 3,5% των πλουσίων (από μια δεξαμενή 7.000 ατόμων) έχει σπουδάσει στα οκτώ κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ. Το 13,6% (από 27.000 άτομα) δεν έχουν καν πτυχίο.
4. Οι μεγιστάνες των νέων τεχνολογιών είναι κάτω των 30 και έχουν παρατήσει το κολέγιο
Το στερεότυπο αυτό οφείλεται κυρίως στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, τον 30χρονο δισεκατομμυριούχο ιδρυτή του Facebook όμως η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι τέτοιοι επιχειρηματίες είναι πενηντάρηδες με ανώτατη εκπαίδευση.
5. Οι πλούσιοι και η περιουσία τους δεν επηρεάζεται από τους οικονομικούς κύκλους
Ο πληθυσμός των πλουσίων μειώθηκε 20% την περίοδο 2008-2009 ενώ ο συνολικός πλούτος τους μειώθηκε κατά 22%.
6. Η περιουσία των Κινέζων πλουσίων ξεπερνάει όλες τις υπόλοιπες
Η μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως έχει δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι οι Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι έχουν καταλάβει τον κόσμο, όμως, η αλήθεια είναι ότι ο συνολικός πλούτος τους μειώθηκε πέρυσι.
7. Οι πλούσιοι δεν προσφέρουν στην κοινωνία
Ο μέσος πλούσιος δωρίζει κατά μέσο όρο σε φιλανθρωπίες περίπου 25 εκατ. δολάρια συνολικά. Ο δισεκατομμυριούχος δωρίζει 100 εκατ. δολάρια.
8. Όλοι οι υπερ-πλούσιοι έχουν προσωπικό τζετ και γιοτ
Μόνο το 20% μπορεί στην πραγματικότητα να συντηρήσει ένα ιδιωτικό αεροσκάφος ή έναν σκάφος 30 μέτρων. Για τις αεροπορικές μεταφορές τους ακόμα και οι μεγιστάνες χρησιμοποιούν συνήθως τις αεροπορικές εταιρίες, αν και συνήθως ταξιδεύουν στην Α’ θέση.