Πόσο αξίζει ο καλύτερος πωλητής σας; Ή ο καλύτερος μηχανικός ή marketer που έχετε; Όλοι γνωρίζουμε ότι κάποιοι άνθρωποι φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από άλλους. Αλλά ο καλύτερος δεν είναι απλώς λίγο καλύτερος από τους υπόλοιπους, συνήθως είναι πολύ καλύτερος.
Όπως προκύπτει από έρευνα της Bain & Company, οι κορυφαίοι εργαζόμενοι είναι περίπου τέσσερις φορές πιο παραγωγικοί από το μέσο όρο των συναδέλφων τους. Μερικές φορές η διαφορά είναι πολύ μεγαλύτερη. Για παράδειγμα, ο καλύτερος συνεργάτης πωλήσεων στην εταιρία Nordstrom, πωλεί τουλάχιστον οκτώ φορές περισσότερο από το μέσο συνεργάτη πωλήσεων σε άλλα πολυκαταστήματα.
Όπως ισχυρίζεται σε άρθρο του στο ΗΒR ο Michael C. Mankins, της Bain & Company, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος των διαφορών απόδοσης μεταξύ των κορυφαίων εργαζομένων και του υπόλοιπου προσωπικού, μια εταιρεία που διαθέτει υψηλότερο ποσοστό αρίστων τείνει, φυσικά, να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της. Αυτό οφείλεται στην υψηλότερη Παραγωγικότητα του Ανθρώπινου Κεφαλαίου (ΠΑΚ), η οποία όπως γνωρίζουμε σχετίζεται στενά με τα οικονομικά αποτελέσματα. Τα ακατέργαστα ταλέντα δεν είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας της ΠΑΚ, αλλά αν μια επιχείρηση δεν απασχολεί τα άριστα ταλέντα που χρειάζεται, κανένας από τους άλλους παράγοντες δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά. Έτσι, η βελτίωση του συνολικού επιπέδου των ταλέντων αποτελεί το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση υψηλότερης ΠΑΚ.
Πώς μπορεί μια εταιρεία να αυξήσει το επίπεδο δεξιοτήτων που διαθέτει -και ειδικότερα, πώς μπορεί να αυξήσει το ποσοστό απασχόλησης κορυφαίων ταλέντων; Η έρευνα αλλά και η εμπειρία του αρθρογράφου καταλήγουν σε τρία βασικά σημεία:
Εκτιμήστε τη δεξαμενή των ταλέντων σας.
Δεν μπορείτε να γνωρίζετε το μέγεθος του εγχειρήματος που αντιμετωπίζετε έως ότου εκτιμήσετε επακριβώς τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του ανθρωπίνου κεφαλαίου σας. Για παράδειγμα η Alliance Bernstein (ΑΒ), μια εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων με έσοδα $ 3 δισ. (και $ 454 δισ. περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση) που εδρεύει στο Μανχάταν, βαθμολογεί καθέναν από τους 3.700 υπαλλήλους της κάθε χρόνο, τόσο για τις επιδόσεις όσο και για τις δυνατότητες τους. Η διευθυντική ομάδα της ΑΒ ξοδεύει αρκετές μέρες κάθε χρόνο βαθμολογώντας και στα δύο είδη αξιολόγησης όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας, έτσι ώστε να ξέρει πάντα ποιοι είναι κορυφαίοι. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι έχουν σημασία τόσο η απόδοση, όσο και οι δυνατότητες, αλλά η απόδοση θα πρέπει να σημαίνει πολύ περισσότερα. Η απόδοση είναι πραγματική, μπορεί να μετρηθεί αντικειμενικά. Ενώ η δυνατότητα είναι υποκειμενική και μπορεί ποτέ να μη γίνει πραγματικότητα. Για το λόγο αυτό, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στους εργαζόμενους υψηλών επιδόσεων. Αν αυτοί αποτελούν τη μειοψηφία των ταλέντων σας, θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει πρόβλημα.
reporter.gr