Ίσως αναρωτιέστε τι είναι το Employer Brand. Σκεφτείτε το σε σχέση με τη φήμη μιας εταιρείας -κάποιες εταιρείες φημίζονται για το άριστο εργασιακό τους περιβάλλον, ενώ άλλες όχι. Όσον αφορά την αξιολόγηση μιας εταιρείας, το employer branding, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα πράγματα οι υποψήφιοι, οι πελάτες και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη. Το employer branding μπορεί να συμβάλει ώστε μια εταιρεία να προσελκύσει τους κατάλληλους υποψηφίους, να διατηρήσει κορυφαία ταλέντα στο ενεργητικό της και να διαμορφώσει ουσιαστικά επιχειρησιακά αποτελέσματα.
Ποιοί είναι, επομένως, οι παράγοντες που καθιστούν το employer brand δυνατό;
Φέτος η Randstad, διεξήγαγε μια δημοσκόπηση στην οποία συμμετείχαν 200.000 άτομα από 23 χώρες, με διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο και επάγγελμα, διερευνώντας τους κύριους παράγοντες που καθορίζουν την ελκυστικότητα ενός εργοδότη. Η Randstad, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας, έθεσε μια σειρά από ερωτήματα που αφορούν στο employer brand, όπως:
- Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες όταν επιλέγετε εργοδότη;
- Πώς αντιλαμβάνονται οι υποψήφιοι εργαζόμενοι ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον;
- Πώς περιγράφουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι μια ενδιαφέρουσα θέση εργασίας;
Τα αποτελέσματα, ήταν ποικίλα, αναδεικνύοντας ως βασικό σκεπτικό το ότι ένας καλός εργοδότης προσφέρει περισσότερα πράγματα από έναν καλό μισθό και ελκυστικά προνόμια Συγκεκριμένα, ενώ ο μισθός, τα προνόμια και το αίσθημα της εργασιακής ασφάλειας, ήταν ανάμεσα στις πρώτες επιλογές (που επιλέχτηκαν ως δείκτες) εργασιακής ελκυστικότητας, ωστόσο αρκετοί άλλοι παράγοντες αναδείχθηκαν ως εξίσου σημαντικοί από τους εργαζομένους. Παράγοντες όπως για παράδειγμα, η ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική ζωή (43%), η εύκολα προσβάσιμη τοποθεσία (40%) και οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης (39%) κατέγραψαν υψηλά ποσοστά προτίμησης, ενώ καταγράφηκαν και άλλοι παράγοντες όπως η ανοιχτή επικοινωνία, ο σεβασμός, η εργασιακή δέσμευση και οι κοινωνικές επαφές, οι οποίοι φαίνεται πως καθορίζουν ουσιαστικά ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους.
Τι έκανες στη δουλειά σήμερα;
Άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό ενός δυνατού Employer Brand είναι το περιεχόμενο της εργασίας. Τι περιλαμβάνει μια μέρα στη δουλειά σε μια συγκεκριμένη εταιρεία είναι σημαντικό για όλους τους εργαζόμενους. Παρόλα αυτά, οι ερωτηθέντες ιεράρχησαν τους παράγοντες που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το περιεχόμενο και την καθημερινότητα της εργασίας τους διαφορετικά, ανάλογα με τις δεξιότητες και το μορφωτικό τους επίπεδο. Για παράδειγμα, το να αναπτύξουν δεξιότητες είναι πολύ σημαντικό για τους νέους εργαζόμενους με χαμηλό ακαδημαϊκό υπόβαθρο, ενώ η δημιουργικότητα αποτελεί βασική αξία για τους νέους άντρες με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας με χαμηλότερης κλίμακας ακαδημαϊκούς τίτλους αξιολογούν ως πιο σημαντικό παράγοντα την ανεξαρτησία, ενώ οι εργάτες παραγωγής θέλουν να στηρίζονται στις δικές τους δεξιότητες. Για τους εργαζόμενους σε γραφείο, είναι πιο σημαντικό να δέχονται προκλήσεις και να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τις λειτουργικές τους δεξιότητες.
Για να επιβιώσουν λοιπόν οι εταιρείες μέσα σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά εργασίας, πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο employer brand και να διασφαλίζουν τόσο ότι προσελκύουν, όσο και ότι διατηρούν στο ενεργητικό τους τα καλύτερα ταλέντα.