Προβληματισμένοι αλλά και τολμηροί εμφανίζονται οι Έλληνες επιχειρηματίες για την επόμενη διετία, σύμφωνα με έρευνα του Entrepreneurs Organization (ΕΟ) για τον Δείκτη Επιχειρηματικότητας στη χώρα μας.
Πρόκειται για ένα ισχυρό δίκτυο από επιχειρηματίες που απευθύνεται σε άλλους επιχειρηματίες, το οποίο ιδρύθηκε το 1987 και πλέον αριθμεί περισσότερους από 12.000 επιχειρηματίες–μέλη και 160 παραρτήματα σε 50 χώρες. Ως βασικό στόχο του δε, όπως επισημάνθηκε χθες, κατά την επίσημη παρουσίαση του ΕΟ στην Ελλάδα, από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟ Greece, Δημήτρη Μέμο (MarineTraffic), είναι η προσωπική εξέλιξη των μελών του και, κατ’ επέκταση, η ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους.
Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα που αφορά την Ελλάδα και παρουσιάστηκε από το μέλος του EO Ρεβέκκα Πιτσίκα (PfB Group), μπορεί οι προβλέψεις των Ελλήνων επιχειρηματιών να είναι σχεδόν απαισιόδοξες αναφορικά με το επιχειρηματικό περιβάλλον στη χώρα μας, τα επόμενα 2 χρόνια, καθώς μόνο το 22,81% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί, το 49,12% θεωρεί ότι θα χειροτερέψει και το 28.07% ότι θα παραμείνει ως έχει, όμως περισσότεροι από 4 στους 10 επιχειρηματίες (42,11%) δηλώνουν ότι σκέφτονται και ίσως τελικά τολμήσουν να ξεκινήσουν μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα.
Μάλιστα, υπάρχει κι ένα 19,3% που απάντησε «ναι» με σιγουριά, ενώ το 38,6% έδωσε αρνητική απάντηση.
Η έρευνα του Entrepreneurs’ Organization για τον Δείκτη Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στην χώρα μας τον Οκτώβριο και συμμετείχαν 435 επιχειρηματίες.
Από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτει μεταξύ άλλων, ότι οι πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, στην παρούσα φάση είναι οι εξής:
– το νέο προφίλ των εργαζομένων (66,04%)
– οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές ανάγκες (66%)
– η ασταθής και υψηλή φορολογία (65,69%)
– ο ανταγωνισμός από το εξωτερικό (45,75%)
– οι νέες τεχνολογίες (45.56%) είναι οι πιο σημαντικές προκλήσεις
Σε μικρότερη κλίμακα η γραφειοκρατία (23,61%) και το μη φιλικό κράτος προς την επιχειρηματικότητα (23.35%).
Παράλληλα, τους τελευταίους 6 μήνες (Μάρτιος – Αύγουστος 2016) μόνο το 38,6% έχει πραγματοποιήσει κάποια σημαντική επένδυση. Ωστόσο οι επενδύσεις που έγιναν μοιράζονται:
– σε κτιριακές υποδομές (22.86%)
– σε νέες τεχνολογίες (22.18%)
– σε έρευνα και ανάπτυξη (22.91%)
– σε ανθρώπινο δυναμικό (22.05%).
itspossible.gr