Οι Millennials είναι αυτή η… μυστηριώδης γενιά, ηλικίας 18 με 35, που γεννήθηκαν μετά το 1980 και για τους οποίους υπάρχει η φήμη ότι έχουν μία έμφυτη δυσπιστία απέναντι στην ιεραρχία και τη γραφειοκρατία και ότι είναι επιρρεπείς στη μετακίνηση από τη μία εταιρεία στην άλλη και από τη μία δουλειά στην άλλη. Επιθυμούν μία ασφαλή εργασία, χωρίς να είναι διατεθειμένοι να παραμείνουν ολόκληρη τη ζωή τους στην ίδια δουλειά. Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε καλό δρόμο ώστε να καταστούν η πιο μορφωμένη γενιά, η οποία αναδύεται για να συναντήσει τη σύγχρονη οικονομία της γνώσης. Ανταποκρίνεται όμως αυτή η φήμη στην πραγματικότητα και τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες για να προσελκύσουν και να διαχειριστούν τη νέα, μάλλον πολύπλοκη αυτή γενιά εργαζομένων;
Οι Millennials είναι σήμερα μία από τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες – μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο του συνολικού πληθυσμού. Πέρα όμως από τους αριθμούς, η γενιά αυτή, δηλαδή οι ηλικίες 20-35, ως κομμάτι του εργατικού δυναμικού, οι προτιμήσεις τους, οι συνήθειές τους και ο τρόπος ζωής τους πιθανότατα θα επηρεάσουν τον τρόπο που διεξάγεται το επιχειρείν τις δεκαετίες που έρχονται.
Είναι περισσότερο διασυνδεδεμένοι με την τεχνολογία σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές και σύμφωνα με στοιχεία μελέτης του Council of Economic Advisers, το ένα τέταρτο των Millennials πιστεύει ότι αυτή τους η σύνδεση με την τεχνολογία είναι που τους καθιστά μοναδικούς. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο γιατί έχουν διαρκή πρόσβαση στην τεχνολογία εξαιτίας της ραγδαίας εξέλιξής της, αλλά και γιατί το κόστος της τεχνολογίας μειώνεται δραματικά χρόνο με το χρόνο.
Οι Millennials κοιμούνται με το κινητό τους τηλέφωνο στο μαξιλάρι τους, μοιράζονται λεπτομέρειες της προσωπικής τους ζωής μέσω chats και φωτογραφιών με τους «φίλους» τους στα social media και διενεργούν «γραπτές» συζητήσεις με τους γονείς τους και τους φίλους τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Όταν λοιπόν εισέρχονται στον εργασιακό τους βίο, τι προσδοκούν από τις εταιρείες και τους managers; Τι είναι αυτό που θα πρέπει να έχει ή να κάνει μία εταιρεία για να προσελκύσει τους υποψήφιους αυτής της γενιάς, αλλά και να τους κρατήσει;
Τι είναι αυτό που κινητοποιεί τους νεότερους υποψηφίους;
Το πρώτο, και αποφασιστικότερο ίσως βήμα, είναι η ουσιαστική κατανόηση του τι κινητοποιεί τους υποψηφίους της γενιάς Υ.
Οφέλη, μπόνους και άλλες παροχές, εκτός από το μισθό, είναι ιδιαίτερα σημαντικά, όπως επίσης η επαγγελματική εξέλιξη, οι ευκαιρίες για προσωπική εξέλιξη καθώς και η κοινωνική ευθύνη και η ηθική της εταιρείας. Η αίσθηση της «ομάδας» και του «ανήκειν» δεν θα πρέπει επίσης να παραγνωρίζεται και οι εταιρείες θα πρέπει να εστιάζουν στην εκπαίδευση, το mentoring και την εταιρική κουλτούρα ως απαραίτητα στοιχεία.
Αυτό αποτελεί πλέον μία πραγματικότητα, ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε και στο μετασχηματισμό που βιώνουν τα εργασιακά μοντέλα, όπου οι ομάδες μπορεί να μην συναντιούνται σε έναν φυσικό χώρο, όπως τα παραδοσιακά γραφεία.
hrpro.gr