11 περισπασμοί στο χώρο εργασίας: Τι πρέπει να αποφύγουμε για να μην παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας

    Από: Startup Team
πηγή: epixeiro.gr

Στην τελευταία μας συμβουλή αναφερθήκαμε στο θέμα του χρόνου που χάνουμε όταν ασχολούμαστε με πράγματα που δεν αφορούν στην δουλειά μας. Σε αυτή θα παραθέσουμε συγκεκριμένους περισπασμούς, που μας αποσπούν την προσοχή, μας αποδιοργανώνουν άλλες φορές λίγο κι άλλες φορές πολύ με συνέπεια να παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας.

Καταρχάς ας δούμε τι σημαίνει η λέξη περισπασμός. Σύμφωνα με το λεξικό, είναι η απομάκρυνση της σκέψης από το βασικό, πρωτεύον ζήτημα. Ο,τιδήποτε αποσπά την προσοχή από την κύρια ενασχόληση. Κάτι που μας αποδιοργανώνει.

Εδώ κρίνουμε απαραίτητο να αναφερθούμε στο τι σημαίνει κύρια ενασχόληση. Κύρια ενασχόληση (ή αλλιώς, βασικό, πρωτεύον ζήτημα) για έναν εργαζόμενο είναι αυτά που πρέπει να κάνει για να πετύχει τα αποτελέσματα που αναμένονται από την θέση που έχει στο οργανόγραμμα και περιγράφονται (ή θα έπρεπε να περιγράφονται) στη καταγραφή των καθηκόντων του. Αυτό είναι η κύρια ενασχόληση.

Επιστρέφουμε στο θέμα μας. Υπάρχουν λοιπόν φανεροί περισπασμοί όπως ο ήχος ενός email που λάβαμε στο inbox μας ή ενός μηνύματος στο messenger κ.λπ. Υπάρχουν όμως και αφανείς περισπασμοί τους οποίους δεν μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα, περισπασμοί που μας «βγάζουν» από αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας και μας βάζουν να ασχοληθούμε με θέματα που αφορούν άλλους, που δεν είναι προτεραιότητα κ.λπ.

Τα meetings αν δεν είναι σύντομα με συγκεκριμένο σκοπό και καλή άσκηση ελέγχου αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους περισπασμούς

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι σημαντικότεροι περισπασμοί στο χώρο εργασίας:

  1. Τα smartphone μας. Όλοι κουβαλάμε από ένα, κάποιοι περισσότερα. Όσο πιο συχνά ασχολούμαστε με αυτά τόσο λιγότερο ασχολούμαστε με την δουλειά μας. Δεν χρειάζεται να αναπτύξουμε το συγκεκριμένο άλλο. Όλοι το καταλάβαμε.
  2. Τα τηλέφωνα που απαντάμε ενώ εργαζόμαστε. Όσα δεν αφορούν στη δουλειά μας  «καθυστερούν» απ’ το να την διεκπεραιώσουμε. Είτε αυτά είναι τηλέφωνα από φίλους είτε από οικογένεια κ.λπ.
  3. Τα social media και τα email. Έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να χάνεται μέχρι και το 20% της παραγωγικότητας των εργαζομένων λόγω της ενασχόλησης τους με τα social media σε ώρες εργασίας. Σας φαίνεται πολύ; Ειδοποιήσεις από μηνύματα που λαμβάνουμε, ενημερώσεις από το δίκτυο των φίλων μας που εμφανίζονται στο κινητό και διάφορα άλλα τα οποία αποσπούν την προσοχή μας, μας κάνουν να κοιτάζουμε την οθόνη του κινητού και μας αποσυντονίζουν λίγο έως πολύ από αυτό που κάνουμε εκείνη τη στιγμή. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα email.
  4. Τα άσχημα νέα. Τα οποία προέρχονται από τις ειδήσεις. Ειδικά, οι ειδήσεις και οι “ενημερωτικές” εκπομπές αυτό τον καιρό το μόνο που δεν καταφέρνουν είναι να μας εμπνέουν και να μας δίνουν δύναμη για να πετύχουμε τους στόχους μας. Τα άσχημα νέα λοιπόν που κυκλοφορούν μέσα στην επιχείρηση, στα meetings κ.λπ. λειτουργούν ολοκληρωτικά αντίθετα και τις περισσότερες φορές ύπουλα  σε αυτό που θέλει να πετύχει ο καθένας μας στην επαγγελματική του δραστηριότητα. “Νέα” για το πόσο άσχημα είναι η οικονομία της χώρας, για τους όρους του μνημονίου, για τις φορολογικές επιβαρύνσεις και διάφορα άλλα είναι πράγματα που όταν τα ακούμε καθημερινά και πολλές φορές θέλοντας και μη, τα υιοθετούμε και συμφωνούμε σιγά σιγά όλο και περισσότερο με αυτά. Το αποτέλεσμα; Η διάθεσή μας να αναλάβουμε περισσότερο δράση για να πετύχουμε τους στόχους μας μειώνεται..

διαβάστε περισσότερα εδώ:
epixeiro.gr