Είναι γνωστό ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αναπτύξεις διαδικτυακά μια επιχείρηση είναι μέσω του search engine optimization (SEO). Με το να κατατάσσεται μια εταιρική ιστοσελίδα ψηλά στα πρώτα αποτελέσματα κατάταξης για σχετικές αναζητήσεις, θα καταφέρει να προσελκύσει μεγάλο όγκο υποψήφιων πελατών και ενδιαφερόμενων.
Τα keywords αποτελούν κρίσιμο και απαραίτητο στοιχείο μιας SEO στρατηγικής. Η βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για συγκεκριμένα keywords, σου γίνει τη δυνατότητα να ελέγχεις σε ποιες αναζητήσεις θα εμφανίζεσαι (και ως εκ τούτου, ποιο είναι το κοινό-στόχος σου). Επομένως, η επιλογή των συγκεκριμένων keywords θα πρέπει να γίνεται προσεκτικά και βάση ανάλυσης.
Για να πετύχει μια SEO στρατηγική, θα πρέπει να ξεκινήσεις να επιλέγεις τα σωστά keywords. Με τον καιρό, θα συλλέξεις τα δεδομένα που θα σε βοηθήσουν να καταλήξεις ποια από τα keywords σου είναι τα πιο πετυχημένα και ποια αποδίδουν τα μέγιστα. Όμως, πώς θα επιλέξεις την σωστή «ομάδα» των keywords που θα σου εξασφαλίσουν την επιτυχία;
Related: Στρατηγικό SEO: Βάλε τα Σωστά Θεμέλια Πριν την Κατασκευή του Website σου
Ορισμός και κατανόηση των βασικών στόχων
Πριν αποφασίσεις για το ποια keywords είναι σωστά για το brand σου, αφιέρωσε λίγο χρόνο να σκεφτείς για το ποιοι είναι οι SEO στόχοι σου. Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν το SEO για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του site τους, γεγονός που αυξάνει τα έσοδα και τις πωλήσεις, αλλά εσύ θα πρέπει να σκεφτείς ένα βήμα παραπέρα.
Για παράδειγμα:
- Πόσο γρήγορα θέλεις να δεις τα αποτελέσματα; Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, οπότε μερικές φορές χρειάζεται μήνες πριν αρχίσεις να βλέπεις ορατά αποτελέσματα. Εάν ζητάς γρήγορα αποτελέσματα, θα πρέπει να επιλέξεις keywords με χαμηλότερο ανταγωνισμό και search-volume.
- Ποιο είναι το κοινό σου; Στοχεύεις με αυστηρότητα σε ένα συγκεκριμένο κοινό όπου δεν έχεις το περιθώριο να «ανοίξεις» τα keywords σου; ή στοχεύεις σε ένα γενικό κοινό που θα σου επιτρέψει την ποικιλομορφία στα keywords σου;
- Τι είδους traffic επιδιώκεις; Θέλεις τους ανθρώπους να αγοράσουν τα προϊόντα σου, ή στοχεύεις στο brand awareness;
Επίλεξε ένα μείγμα από head και long-tail keywords
Μόλις γνωρίσεις τους στόχους σου, θα πρέπει να είσαι σε θέση να αποφασίσεις σε μια ισορροπία από head και long-tail keywords. Τα head keywords αποτελούνται από σύντομες φράσεις, συνήθως από μια έως τρεις λέξεις, που σχετίζονται με την αύξηση επισκεψιμότητας αλλά και με τον υψηλότερο ανταγωνισμό.
Τα long-tail keywords είναι μεγαλύτερες φράσεις που φέρνουν λιγότερη επισκεψιμότητα αλλά έχουν και χαμηλότερο ανταγωνισμό. Τα head keywords (μακροπρόθεσμα) έχουν καλύτερα αποτελέσματα, ενώ τα long-tail keywords είναι καλύτερα για βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και γρηγορότερες στρατηγικές. Θα χρειαστείς το συνδυασμό και των δυο, για το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Related: Long-Tail Keywords: Ένα Μυστικό Καλά Κρυμμένο Μόνο για Δυνατούς SEO Λύτες
Πραγματοποίησε μια προκαταρκτική έρευνα
Αφού έχεις καταλήξει στους στόχους σου και έχεις βάλει τα θεμέλια της στρατηγικής σου, μπορείς να ξεκινήσεις να εργάζεσαι στην προκαταρκτική σου έρευνα:
- Ξεκίνα από τα βασικά. Σχεδίασε μερικές ιδέες για το τι μπορούν να αναζητήσουν οι χρήστες σχετικά με την επιχείρησή σου. Δεν χρειάζεται να πας σε εξεζητημένες αναζητήσεις, προσπάθησε να βρεις μερικές ευρείες κατηγορίες αναζητήσεων από head και long-tail keywords που μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για να σε εντοπίσουν.
- Χρησιμοποίησε topics/keywords generators. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησε κάποιο online tool για να σε βοηθήσει με περισσότερες ιδέες για keywords και θεματικές κατηγορίες βάση του πλάνου που θες να ακολουθήσεις. Ένα πολύ καλό και γνωστό εργαλείο είναι αυτό του MOZ, καθώς σε βοηθά να ανακαλύψεις νέες ιδέες για keywords αλλά και να σου παρουσιάσει κάποια ποσοστά σχετικά με τα keywords που θα χρησιμοποιήσεις αργότερα.
- Φτιάξε μια λίστα με keywords, όπου θα περιέχει όλες τις λέξεις-κλειδιά για να σε βοηθήσει να συγκρίνεις γρήγορα και αποτελεσματικά βάση των πεδίων που θα επιλέξεις.
Περιόρισε τη λίστα με τα keywords
Μόλις δημιουργήσεις μια κύρια λίστα, μπορείς να ξεκινήσεις την απόρριψη των πιο αδύναμων keywords. Ρίξε μια ματιά στις ακόλουθες μεταβλητές που θα σε βοηθήσουν στο έργο σου:
- Search Volume: Ο όγκος αναζήτησης δείχνει το πόσες φορές αναζητείται ένα keyword. Είναι ένας εύχρηστος τρόπος ενδεικτικής μέτρησης της επισκεψιμότητας που θα λάβεις από ένα συγκεκριμένο ερώτημα, αν και θα πρέπει να γνωρίζεις ότι ο όγκος τείνει να κυμαίνεται διαχρονικά.
- Ανταγωνισμός: Στη συνέχεια, εξέτασε το επίπεδο του ανταγωνισμού για κάθε keyword. Δεν είναι τυχαίο ότι οι λέξεις-κλειδιά με τον υψηλότερο όγκο αναζήτησης τείνουν επίσης να έχουν τον υψηλότερο ανταγωνισμό και, φυσικά, όσο υψηλότερος είναι ο ανταγωνισμός, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να κατατάσσεται η λέξη-κλειδί.
- Συνάφεια: Θα πρέπει επίσης να εξετάσεις τη συνάφεια κάθε λέξης-κλειδιού με το brand σου. Σίγουρα, θα μπορεί να έχει υψηλό search volume και χαμηλό ανταγωνισμό, αλλά θα φέρει πραγματικό το είδος της επισκεψιμότητας που θα ωφελήσει το brand σου;
- Τρέχων rankings: Καλό θα είναι να ελέγξεις αν στην παρούσα φάση κατατάσσεσαι στα συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης – εάν ναι, τότε χρησιμοποίησέ το προς όφελός σου.
Επιλογή των κατάλληλων keywords
Σε αυτό το σημείο, θα έχεις καταλήξει στα υποψήφια keywords που χρειάζεσαι. Έχεις περιορίσει τη λίστα σου στα keywords με την υψηλότερη πιθανότητα να κερδίσεις τα αποτελέσματα που θέλεις, επομένως, επίλεξε μερικά από αυτά και ξεκίνα τη βελτιστοποίηση ως προς αυτά.
Το πρώτο μίγμα από keywords δεν πρόκειται να είναι το ιδανικό, αλλά θα σου δώσει μια σταθερή γραμμή που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βελτιώσεις ακόμη περισσότερο την επισκεψιμότητά σου. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στην εξέλιξη των αποτελεσμάτων σου με την πάροδο του χρόνου και μη διστάσεις να κάνεις αλλαγές όταν χρειαστεί.
Για περισσότερα άρθρα γύρω από το Search Engine Optimization, δες εδώ.