Όταν το Content Marketing συναντά τη στρατηγική, το περιεχόμενο γίνεται αληθινά χρήσιμο και ελκυστικό για το κοινό. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που συμβαίνουν συχνά στον χώρο του Marketing είναι η δημιουργία καμπανιών πριν από τον σχεδιασμό μίας ξεκάθαρης πολιτικής, που να προωθεί τους γενικότερους στόχους μιας εταιρείας. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα επιχειρήσουμε να θέσουμε τις content ιδέες σας σε καλούπι (για καλό σκοπό!), ώστε αυτές να ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τους γενικότερους εταιρικούς στόχους που θέλετε να πετύχετε.
1. Το Content Marketing ξεκινά με στρατηγική…
Η διαφορά ενός επαγγελματία marketer από έναν ερασιτέχνη είναι η χάραξη της στρατηγικής. Κάθε CTA button στην ιστοσελίδα σας, άρθρο στο blog σας ή λεζάντα στα social media σας υπηρετεί συγκεκριμένους εταιρικούς σκοπούς: την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση του brand awareness, την προώθηση μιας νέας υπηρεσίας κ.ά.. Ακόμα κι αν θέλετε να εντυπωσιάσετε το κοινό σας με συναρπαστικές διαφημίσεις της σχολής του Guerilla Marketing, μην ξεχνάτε ποτέ το κίνητρο που σας ώθησε να ξεκινήσετε την εκάστοτε content marketing καμπάνια.
2. …και ολοκληρώνεται με ελέγχους
Δεν υπάρχει λόγος να καταναλώνετε χρόνο και χρήμα, δημιουργώντας περιεχόμενο, την απόδοση του οποίου δεν ελέγχετε. Τα reports, λοιπόν, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για την οποία μιλήσαμε λίγο πιο πάνω. Ένα αναλυτικό report αποκαλύπτει πληροφορίες για την απόδοση μιας καμπάνιας, τις προτιμήσεις του κοινού ως προς το content και την αποτελεσματικότητα του UX Design. Θα πρέπει να είστε υπομονετικοί, για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα των αποτελεσμάτων των analytics. Ωστόσο, εάν ο χρόνος σάς πιέζει, το ΑΒ Testing είναι μία καλή εναλλακτική!
3. Τα κοινωνικά και πολιτικά θέματα μονοπωλούν
Οι Millennials και η Generation Z αποτελούν γενιές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα. Δεν φοβούνται να μοιραστούν την άποψή τους δημόσια, να καταδικάσουν ακραίες ιδεολογίες και να στηλιτεύσουν αξιόποινες συμπεριφορές μέσα από hashtag κοινότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σκάνδαλο του Harvey Weinstein, που οδήγησε χιλιάδες γυναίκες-θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης να σπάσουν τη σιωπή τους στα social media, υπογράφοντας την εμπειρία τους με το περίφημο #MeToo. Οφείλετε, λοιπόν, να προσανατολίσετε το περιεχόμενό σας και σε αυτήν την κατεύθυνση, να εναρμονιστείτε με τα ενδιαφέροντα του σύγχρονου κόσμου και να πάρετε θέση σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα που απασχολούν την κοινή γνώμη. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη ως εταιρικός στόχος είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.
4. Το παιχνίδι των απαντήσεων
Ζούμε στην εποχή που ο καταναλωτής διαθέτει πρόσβαση σε πολλαπλά επικοινωνιακά κανάλια, μπορεί να βρει οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεται με ένα απλό search και διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην αγοραστική διαδικασία – είναι, δηλαδή, Empowered Customer. Αυτός ο νέος τύπος καταναλωτή θέλει να λαμβάνει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματά του, ώστε να νιώσει ασφάλεια. Για αυτόν τον λόγο, η ενσωμάτωση μιας ενότητας συχνών ερωτήσεων (FAQ) κατά την κατασκευή ενός website κρίνεται απαραίτητη. Αυτό επιτάσσεται, άλλωστε, και από την εντυπωσιακή άνοδο της φωνητικής αναζήτησης στο SEO του 2018!
5. Οι μεγαλύτεροι στόχοι χρειάζονται χρόνο
Στον χώρο των επιχειρήσεων, οι βιαστικές κινήσεις δεν βοηθούν κανέναν. Υπάρχουν εταιρικοί στόχοι, η πραγματοποίηση των οποίων απαιτεί προσεκτική μελέτη και πρωτότυπο σχεδιασμό. Μεγάλες εταιρείες λανσάρουν καμπάνιες υπό τη μορφή έρευνας, videos που θυμίζουν documentaries ή applications που απογειώνουν την εμπειρία αγοράς. Εάν οι εταιρικοί στόχοι σας θέτουν ψηλά τον πήχη, αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο παραπάνω. Το καλό content αργεί να γίνει!
6. Εταιρικοί στόχοι και Εξατομίκευση
Υπάρχουν πολλοί που αντιλαμβάνονται το Content Marketing σαν ένα πεδίο σύγκρουσης δύο αντίρροπων δυνάμεων: το εταιρικό συμφέρον και το added value προς τον καταναλωτή. Η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι τελείως λανθασμένη, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε κακής ποιότητας περιεχόμενο και, κατ’ επέκταση, σε ζημία της επιχείρησής σας. Την ιδανική λύση εδώ αποτελεί το εξατομικευμένο περιεχόμενο, το οποίο αφενός εξυπηρετεί τα συμφέροντα της επιχείρησης, αφετέρου προσαρμόζεται ακριβώς στις ανάγκες του καταναλωτή.
7. Οι τομείς που αγαπά το Content Marketing
Εστίαση, Τουρισμός, Αυτοκίνητο… αποτελούν τρία παραδείγματα επιχειρηματικών κλάδων που μπορούν να κάνουν αληθινά θαύματα με το Content Marketing! Εάν ανήκετε σε έναν από αυτούς, αξίζει να επενδύσετε αρκετά στο ποιοτικό περιεχόμενο, προωθώντας με επιτυχία τους εταιρικούς στόχους σας. Εφόσον η ίδια η φύση των προϊόντων σας έχει συναισθηματική επίδραση στους καταναλωτές, η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου μπορεί να κάνει ακόμη πιο φιλόδοξα βήματα. Σας φαίνεται περίπλοκο ένα τέτοιο εγχείρημα; Το Emotional Marketing μπορεί να σας δώσει πολύτιμες ιδέες, ώστε να σχεδιάσετε σωστά την Content Marketing στρατηγική σας.
Συμπέρασμα
Εάν δυσκολεύεστε να συνδυάσετε τους εταιρικούς στόχους σας με τις Content Marketingπρακτικές, το πρώτο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να εξισορροπήσετε τις προτεραιότητές σας. Σταδιακά, θα είστε σε θέση να σχεδιάζετε πολύ πιο εύκολα τις content marketing εκστρατείες της επιχείρησής σας, χωρίς να παραμελείτε τα πρωταρχικά συμφέροντά σας. Άλλωστε, μην ξεχνάτε πως στη Develop Greece είμαστε πάντα στη διάθεσή σας, ώστε να σας προσφέρουμε την απαραίτητη καθοδήγηση, προσαρμοσμένη στις δικές σας ανάγκες και στόχους.