Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν μία νέα επιχείρηση μπορούσε να ονομαστεί, χρησιμοποιώντας απλώς ένα επίθετο και ένα ουσιαστικό που περιέγραφαν τη δραστηριότητά της. Σήμερα όμως, το να βρεις ένα όνομα που διαφοροποιεί την εταιρία σου σε μία συνωστισμένη και ευμετάβλητη αγορά, είναι μεγάλη πρόκληση. Συν ότι, προκειμένου η επιχείρησή σου να μπορεί να προωθηθεί και να βρεθεί, το όνομά της πρέπει να είναι διαχειρίσιμο στο internet, συμπεριλαμβανομένων των μηχανών αναζήτησης και των social media. Σίγουρα, χρειάζεσαι ένα όνομα μοναδικό, δυνατό, το οποίο να μεταφέρει την κουλτούρα της επιχείρησης. Η μεγάλη πρόκληση όμως είναι να βρεις ένα όνομα που να πληροί αυτούς τους κρίσιμους κανόνες:
Από την Αννίτα Νιάκα
1. Ο κανόνας 5-10
Δεν είναι τυχαίο, ότι τα ονόματα των πιο γνωστών εταιριών στον κόσμο τώρα και ιστορικά δεν έχουν πάνω από 10 γράμματα, πολύ συχνά όχι λιγότερα από πέντε, περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα σκληρό σύμφωνο και πολλά έχουν ένα επαναλαμβανόμενο γράμμα. Google, Yahoo, Apple, Exxon, IKEA, Starbucks, Ford, Honda, Mobil, Cisco, Verizon, Hasbro, Mattel –και η λίστα είναι τεράστια. Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις –που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, αλλά σε γενικές γραμμές το να έχεις ένα σύντομο και αναγνωρίσιμο όνομα είναι πολύ σημαντικό. Πόσο μάλλον τώρα, που ένα post στο Twitter δεν ξεπερνά τους 140 χαρακτήρες…
2. Ο κανόνας του .com
Παρότι υπάρχουν πολλές διαθέσιμες καταλήξεις για το site της επιχείρησής σου, όπως .net, .co, .biz, ακόμα και .ninja, η συντριπτική προτίμηση των καταναλωτών είναι το .com. Αν και αυτό είναι πιθανό να αλλάξει στο μέλλον, προκειμένου να κάνεις το εμπορικό σου σήμα αναγνωρίσιμο σήμερα, πρέπει να βρεις ένα όνομα που να σου εξασφαλίζει κατάληξη .com στο internet. Και φυσικά να μη μοιάζει με κάποιο υπάρχον, ώστε ο κόσμος να μην το μπερδεύει.
3. Ο κανόνας των social media
Πέραν του να βρεις ένα καλό όνομα και να δώσεις τη σωστή κατάληξη στο site σου, πρέπει και να εξασφαλίσεις ότι χρησιμοποιείς μόνο εσύ το εμπορικό σου όνομα στο ευρύτερο internet –στα social media (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Snapchat, Vine κλπ). Εκτός του ότι αυτό είναι απαραίτητο για να σε βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης και να εμφανίζεσαι ψηλά στα αποτελέσματα, έτσι θα προστατεύσεις την φήμη της εταιρίας σου στο Διαδίκτυο. Ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείς ενεργά όλα τα sites κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να έχεις κατοχυρώσει λογαριασμούς, ώστε να εξασφαλίσεις ότι το όνομα της επιχείρησής σου δεν θα χρησιμοποιηθεί από άλλους στα μέσα αυτά.
4. Ο κανόνας του εικονιδίου
Βρισκόμαστε στην εποχή που οι καταναλωτές μπαίνουν στο internet όλο και περισσότερο από κινητά τηλέφωνα. Πρέπει λοιπόν να σκεφτείς πώς θα εμφανίζονται στις οθόνες των smartphones το όνομα και το λογότυπο της εταιρίας σου. Ακόμα κι αν η επιχείρησή σου δεν αναπτύξει η χρησιμοποιήσει ποτέ μία εφαρμογή (app) για κινητά, οι καταναλωτές έχουν ήδη συνηθίσει να αναγνωρίζουν εμπορικά σήματα από τα τετράγωνα εικονίδια των apps. Το όνομα και το λογότυπο της εταιρίας σου θα πρέπει να χωράει άνετα και αναγνωρίσιμα σε αυτή τη μορφή.