Η ονομασία μιας νέας επιχείρησης δεν είναι απλή υπόθεση. Σημαίνει πολλά κα η επιλογή του ονόματος οφείλει να γίνει μια σοβαρή διαδικασία! Η εύρεση της ονομασίας περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από απλά να βρεθεί ένα πρωτότυπο όνομα και ένα πρωτότυπο copy (σλόγκαν).
Αρχικά κάντε την έρευνά σας. Ξεκινήστε από το Google, μπορεί η ιδέα σας για το όνομα του stratup σας να έχει χρησιμοποιηθεί ήδη από κάποιον άλλο (στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό). Με αυτήν την αναζήτηση μπορεί να ενημερωθείτε για πιθανά νομικά προβλήματα που προκύψουν σχετικά με το όνομα που σκεφτήκατε ή να δείτε πως η επιλογή σας ηχεί παρόμοια με το όνομα μιας άλλης επιχείρησης με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σύγχιση στους καταναλωτές. Το επόμενο βήμα είναι να βεβαιωθείτε πως το domain name είναι ελεύθερο. Σήμερα, η παρουσία στο ίντερνετ είναι πολύ σημαντική και γι αυτό το λόγο πρέπει να βρείτε το κατάλληλο domain (και να το δεσμεύσετε) ακόμα και εάν δεν είστε ακόμα έτοιμοι με το website σας.
Το όνομα, που θα επιλέξετε θα πρέπει να προφέρεται εύκολα και να μπορεί να απομνημευτεί ακόμα πιο εύκολα! Έτσι όταν γίνει γνωστή η εταιρία σας, το εύκολο όνομα θα βοηθήσει στο branding και στην αναγνωρισιμότητα της. Σκεφτείτε brands όπως Ford, Apple, Lego, Hondos: ονόματα μικρά ευέλικτα που δεν μπλέκονται στη γλώσσα. Θυμηθείτε πως η ονομασία σας πρέπει να έχει θετική σημασία και όχι αρνητική. Λέξεις που προσβάλλουν ή έχουν διπλή σημασία είναι καλό να τις αποφεύγετε.
Παράλληλα είναι σημαντικό να βοηθάτε τους πελάτες σας να χρησιμοποιουν την φαντασία τους, ενεργοποιώντας τις αισθήσεις τους. Έτσι θα θυμούνται ακόμα περισσότερο το brand σας. Για παράδειγμα μια λέξη όπως το Twitter, μπορεί πολύ εύκολα να ταυτιστεί με την ταχύτητα και το μικρό μήκος μιας φράσης. Έτσι δεν θα σας ξεχάσουν εύκολα!
Φυσικά, η διαχρονικότητα του ονόματος είναι πολύ σημαντική. Είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα όνομα που θα μείνει ζωντανό για πολλά χρόνια!, ακόμα και εαν διαφοροποιήσετε λίγο τις υπηρεσίες σας αν το επιβάλλουν οι καιροί μελλοντικά. Σίγουρα φτιάχνετε μια επιχείρηση που θα επιβιώσει πολλά χρόνια άρα προνοήστε από τώρα. Στο πλαίσιο αυτό, αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε τα αρχικά σας σαν brand name. Είναι βαρετά και δεν σημαίνουν τίποτε σε κανέναν, εκτός από σ’ εσάς τους ίδιους!
Μια ιδέα είναι να είστε απολύτως σίγουροι για την επιλογή σας πριν ξεκινήσετε να κάνετε branding στην επιχείρησή σας. Δείτε πως αντιδρούν οι γνωστοί και οι φιλοί σας στο όνομα που επιλέξατε πριν λογοτυπήσετε, πριν φτιάξετε κάρτες και πριν βάλετε ταμπέλες. Να θυμάστε όμως πως και λάθος επιλογή να κάνετε, ακόμα και εαν έχετε ξεκινήσει το branding, υπάρχει ευκαιρία να το διορθώσετε και να αλλάξετε όνομα. Φυσικά θα σας κοστίσει αρκετά και θα χρειαστεί μια μελετημένη στρατηγική μάρκετινγκ για την ανώδυνη μετάβαση στη νέα σας επιλογή.
Τέλος , η επωνυμία της επιχείρησής σας θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα λογότυπο. Αποφύγετε να αγοράσετε ένα έτοιμο από βάσεις λογοτύπων της Αμερικής. ‘Εχω δει αρκετούς πελάτες μου που επέλεξαν την φθηνή λύση και βρέθηκαν ξαφνικά να έχουν το ίδιο λογότυπο με μια άλλη επιχείρηση. Η λογοτύπηση είναι μια ακριβή ιστορία για να γίνει σωστά. Για μένα είναι η βάση όλης της στρατηγικής και του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης και χρειάζεται προσοχή, επένδυση και σωστή επιλογή συνεργάτη.